Bygga till en fightingbutt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga till en fightingbutt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
    Jag tror knappt att det att det hade blivit 1 varv om jag hade gängat den tyvärr.

Jag fick loss den tillslut. Det fanns tyvärr ingen möjlighet att få in någon kniv som du sa mickefinn, men annars så hade det varit
    en riktigt bra lösning. Jag värmde på med ett ljus igen och mycket längre denna gången, och sen på med en handduk så jag kunde använda en tång utan att göra så det blir märke på plattan och sen bara dra nåt så djävulsk... Tyvärr så lossnade inte bara ändplattan utan även rullfästet. Men det blir inte några större problem att få fast igen. Sen kokade jag den delen för jag tänkte att det borde gå lite lättare nu när det även kommer in kokande vatten "inifrån" men det var fortfarande omöjligt att få loss själva plattan. För att sen äntligen få loss plattfanskapet så höll jag i rullfästet och in med en smal tång och sen banka jag det i golvet nästa allt vad jag hade och liksom tryckte ut plattan inifrån istället. Så nu är alla delar helt limfria. Ska inhandla en butt imorgon och så får vi se hur resultatet blir.

Vad jag fattar det som så är det bäst att föra in någon gammal spödel som ligger och skräpar en bit in i handtaget så det blir en extra lång del som man sen kan limma butten på.

Tack för alla svar. Hör av mig imorgon igen om jag får nya problem.
    Jasså va bottenplattan så tunn, har för mig att min va ganska tjock. Där av att jag gänga.
    Men en gammal spödel låter jävligt bra, den e ju konisk som insidan på flugspöt, lär ju sitta som en smäck.
    Men ska du KÖPA en butt? Skit tråkigt.
    Som rubriken sa "Bygga till en fightingbutt " så ska du ju bygga själv. Mycke roligare.
    Hoppas det går bra för dig.
    Vill se det färdiga resultatet sen när du e klar.

Hade

Kommentera

Ursprungligen postat av Schlangen Visa inlägg
      Jasså va bottenplattan så tunn, har för mig att min va ganska tjock. Där av att jag gänga.
      Men en gammal spödel låter jävligt bra, den e ju konisk som insidan på flugspöt, lär ju sitta som en smäck.
      Men ska du KÖPA en butt? Skit tråkigt.
      Som rubriken sa "Bygga till en fightingbutt " så ska du ju bygga själv. Mycke roligare.
      Hoppas det går bra för dig.
      Vill se det färdiga resultatet sen när du e klar.

Hade
      Det får komma den dagen jag bygger ett eget spö från grunden och inte bara sätta på en butt.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      552 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      177 visningar