2 hand flugfiske utrustning nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 hand flugfiske utrustning nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aa jag tvekar fortfarande, hur mycket mer lina ger micro backing må tro? Dem rullarna du länkade kostar typ 2200 vilket blir mer än det jag tänkte lägga på en rulle, max 1300:-

Kommentera

Vision deep tycker jag man får mycket för pengarna. Inte min allra bästa rulle, men mycket rulle per krona, och duger helt klart att börja med.

Kommentera

Exempel. Jag har en Vision Koma ( äldre version ) av en icke Lax modell, som sades ta en WF 6 och 60 m 20 pund backing. Men det visade sig att 40 m var närmare sanningen. Slängde på Micro backing och fick väl på ungefär vad som sades. Nu ska det tilläggas att gamla Koman är grund i spolen. Så några meter till borde du kunna få på XLB rullen.

Sorry! Jag borde ha tittat närmare på pris lappen på de rullarna. Men denna då?

Visserligen något dyrare än du hade tänkt dig? Men du landar på 1500:- och uppåt för en Lax rulle i allmänhet.

Lin kapacitet: WF 11 + 270m 30 pund backing.

Annars, om runt 1300:- är din ekonomiska smärt gräns?

Så är detta ett skapligt alternativ:

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-16, 20:52.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ok, nu har jag en massa rullar att välja på! känner mig tjatig så nu blir det inte mer snack om detta,
          Tack!!!

Kommentera

Inga problem. Man ska ta sig tid och begrunda alla alternativ. Det är ju stora pengar det handlar om att köpa ett helt Lax kit. Och dessutom, så är det en ganska stor del av detta forums verksamhet som handlar om hjälp till beslut av material inköp.

Så känn dig för allt i världen inte tjatig.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-16, 21:15.

Kommentera

Tack Scott!

Kommentera

Vision deep http://www.dan-tackel.com/1339/deep modell störst sväljer 250 meter 30lbs backing

LOOP Xact http://www.dan-tackel.com/1061/xact modell grande tar 210 meter av samma kaliber

GL reelmaster LA http://www.dan-tackel.com/1013/reelmaster-la sväljer 240 meter rep

Erkänt bra rullar av god kvalisort.

Kommentera

De blir nog en Guideline Reelmaster LA 9/11, men den går bra till mitt Guideline Exceed 12,9 klass 8/9 ?
                  Tack!

Kommentera

Helt o.k. med tanke till anpassingen. Den vanliga, äldre Reelmastern är ju den rulle som kommer med Exceed kiten och till alla andra Guideline kit med för den delen.
                    LA, har ju ett finare broms system och är bred spole. Bred spole = Large Arbour, har den fördelen att utväxlingen på linan när man vevar in den är något högre mot de mid arbour och smal spole ( men vilka är djupare då i stället ) rullarna som också finns på marknaden.

Varsågod.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-16, 23:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
                      Tack Scott!
                      Varsågod.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      179 visningar