Lina till Nite Catapult - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina till Nite Catapult

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lina till Nite Catapult

Jag har ett Vision Nite Catapult klass 6/7 som jag tänkte köpa 2st linor till, jag tänkte jag skulle pröva Dan tackels 2a sort linor.
    Min fråga är vilken klass på lina jag skall köpa 6 eller 7, linorna jag skall köpa är en flyt och en ultra fast sink.
    Mvh Ronnie

För säkerhets skull så fråga Dan Tackel om du ska köpa #7 eller #8 sådana linor? Ditt 6/7 Catapult spö, ligger på ERN tal = vägt värde 7.40. Dvs. nästan en halv klass över den uppgivna.
    "# 7" på ditt spö står ju för WF och longbelly linor.

Dessutom, så är ju Catapult modellen ett ganska styvt och snabbt topp aktion spö. Bara detta kan göra att det kan må bra av en litet tyngre lina.

Dan Tackels 2:a sorterings linor håller i allmänhet klassningen rätt bra.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-06, 12:58.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svaret, jag gör nog så att jag frågar dom hos Dan tackel.
      Var hittar du ern värdet (jag har några andra spön som kan vara roligt att kolla upp)?
      Mvh Ronnie

Kommentera

Ditt spö hittade jag ute på nätet efter ett tags detektiv arbete. Annars, så har du en hel del av marknadens spön listade här:

Klicka på rutan "entry" högst upp och ändra den till "model" och tryck sedan på knappen "show table" så blir det lättare att hitta ett specifikt spö.

"Rating" är den uppgivna AFTM klassen här.

Varsågod.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-06, 14:01.

Kommentera

Tack än en gång, du är snabb på att svara!
          Mvh Ronnie

Kommentera

Försöker att svara snabbt i och med att jag självt har blivit besviken på de ibland mycket långa svars tiderna på några andra forum. Så jag vet hur det känns. Ett stort undantag är dock detta forum ska det sägas.

Får man inte svar här inom loppet av någon timme? Då beror det i stor utsträckning på att ingen har ett bra svar att ge helt enkelt. Men du kan ge dig på att din tråd har blivit kollad iaf.

Jag häckar ju här väldigt ofta, så jag ser ganska snabbt nya trådar.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-06, 14:32.

Kommentera

Jag såg att du bor utanför Sjöbo, jag skall antagligen ner till Borrby den 15-17 februari och se om jag kan få någon havsöring. Så nu undrar jag om du har varit ute vid "kusten" och provat samt om du vet om det är öppet vatten eller om jag behöver oroa mig för is?
              Mvh Ronnie

Kommentera

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med ett svar på detta. Det var länge sedan jag var vid kusten. Bättre att du frågar här:

Kommentera

Jag tänkte bara kolla i och med att du bor i närheten ( iallafall närmare än mig).
                  Men jag pratade med honom som jag skall åka med och han skulle ner denna helgen också, så jag får nog en rapport i början av nästa vecka.
                  Tack ändå.
                  Mvh Ronnie

Kommentera

O.k. bra att du får litet bättre koll innan du åker. Att åka på vinst och förlust är ju vanskligt. Kust HÖ fisket är tufft nog ändå.

Varsågod.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    177 visningar