I valet och kvalet, Gädda och Havsöring. Total förvirring. =) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I valet och kvalet, Gädda och Havsöring. Total förvirring. =)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Här är har du lite Rea pris

Kommentera

• Jag har 3 olika jackor, 2 par byxor, 2 underställ och ett antal flanell och bomulls skjortor från Pinewood som har fått stå ut med mycket sedan de köptes för mellan 2 och 3 år sedan. Funkar klockrent fortfarande. Och ser inte slitna ut heller.
      Gillar det märket skarpt!
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Oftast ska man inte rikta sig efter prislappen, har haft dyra kläder som sömmarna gett vika mycke fortare än billiga. Det viktigaste är att titta vad de är gjorda av för material. Bomull har mer eller mindre tagit bort från mitt sortiment då det samlar fukt och tappar värmande egenskaperna.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Tack för tipsen, men hur ligger det till med det här merinoull? Verkar ju vara det överlägset bästa, eller har jag fel?
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

• Absolut är Merino ull det varmaste du kan ha. Kliar inte som vanlig ull gör heller. Innan jag köpte det Merino stället jag länkade till, så var jag litet skeptisk till alla lov sånger om detta material. Så jag köpte 2 par sådana sockor för att testa först. Och efter ett antal timmar ute på pimpel isarna, så kunde jag bara stämma in i hyllningarna av detta eminenta material. Microfleece och andra sådana material i all ära. Men är det vidrigt kallt? Då vill jag ha ett Merino ställ som lager 2 på kroppen.

Vill du ha något svalt och gött i kläd väg på sommaren? Testa bambu fiber plagg.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-29, 18:45.

Kommentera

• I valet och kvalet, Gädda och Havsöring. Total förvirring. =)

Kör alltid med Merinoull- underställ när det är kallt. Helt suveränt. Visst kostar det en slant men är värt varenda krona.

Kommentera

• Det får bli merinoull underställ sen. =)
                Lagt beställning på bla flytring och sånt nu, dock vart jag lite funderarsam. Beställde från Olssons fiske:

Med dessa fenor, dock ingen bild.

Då jag hade hoppas på att deras "standard fenor" skulle vara dom där lite längre vita fenorna:

Frågade dock vid ordern om det var dessa men det var det tydligen inte, de som dom hade var korta och svarta vilket jag torkar som de där med störning men i så fall bör inte pkt 124 existera då de andra paketen har de fenorna med snörning och pkt 124 skall ha ett par andra fenor. Verkar knepigt, men mailade och får väl se vad dom säger är skillnaden mellan deras fenor. Visar det sig att de bara har de med snörning så tror jag att jag beställer ett par riktiga fenor istället. =)
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

• Idag vart det inhandling av vadare, vadarskor, tafsmaterial och flugor.
                  Vadarna vart ett par vision icon och ett par vision hooper skor.
                  Flytring mm är påväg och bör komma i början av veckan. Lite schysta underställ följt av inövning av kasttekniken såär jag redo för en riktig drabbning sen :-D

Kommentera

• Grattis till nya utrustningen! Det är bara ut och jaga stor krokodilen när isen väl har gått.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-02, 18:46.

Kommentera

• Det är fruktansvärt fiskesug nu :-D få till kasttekniken sen jäklar. :-D

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      560 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      178 visningar