Vad för flugor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för flugor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad för flugor?

Hallå alla flugfiskeveteraner. Jag har precis skaffat mig ett flugfiskeset för gäddfisket och tänkte höra lite med er om ni har några tips på bra gäddflugor. Då jag precis börjat med detta fiske har jag inte tänk att köpa ett bindställ och sätta mig och binda egna. Så vad jag undrar är helt enkelt vad för flugor som är bra, +lätta att använda.

uppskattar länkar osv på specifika modeller.

Jag kommer framförallt fiska i klarvattensjö.

Jag ber om ursäkt om frågan ställts och tackar för hjälp!

Flugor.se har alla flugor du behöver till det fisket. Riktigt schysst kvalitét är det också. Har själv haft bra fiske på blå/silver och grön/silver i klarvattensjöar.

Kommentera

Tack för bekräftelsen att det är bra grejer!! får beställa hem ett par stycken!

Kommentera

Och vem är föregångaren till MT X:en...?

Fantastisk fluga som gett mig många minnen för livet! Och numera, även för många andra också! Kan det bli bättre?

Flugor.se levererar kvalité rätt igenom! Att de som jobbar med produkterna har stenkoll på "allt" gör inte saken sämre.

/MT

Kommentera

MT X Flash Reel Eyes i lite olika färger och några poppers till ytfisket, klarar man sig långt på

Kommentera

Den utan ögon är mer lättkastad om du inte är van gäddflugfiskare. Svävar fint mellan 0-0,5 meter... På mina egna kör jag ibland epoxyögon ditlimmade med just epoxy till en vacker formation likt den som finns på en annan "modell" på flugor.se.

Kommentera

googla och youtuba efter gäddflugor, pike flies, baitfish så kommer du hitta bindbeskrivningar och mönster i mängder. Det gäller att du hittar själv ett mönster du tror på.
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                Den utan ögon är mer lättkastad om du inte är van gäddflugfiskare. Svävar fint mellan 0-0,5 meter... På mina egna kör jag ibland epoxyögon ditlimmade med just epoxy till en vacker formation likt den som finns på en annan "modell" på flugor.se.
                Du har inget tips på någon bra flytande fluga, till bottennära fiske med sjunken?
                Senast ändrad av Wadman; 2012-10-25, 19:11.

Kommentera

Idioten, är ju snus fin på den metoden. Bara att binda och frisera fram en fet, cigarr formad kropp ( klippt flat på under sidan ) av hjort hår i gult eller rött. Altenativt 2/3 gult från krok böjen och framåt och resten längst fram rött hjort hår. + en tjock, kort röd eller gul marabou tag typ som på Red Tag till stjärt.

Binds på vanlig flug krok # 8 eller # 10.

Fiskas ganska sakta, med 40 - 50 cm långa drag efter botten. Precis som en Booby på 1 m tafs.

Kallades för Idioten av upphovs mannen eftersom den sakta snurrar / dansar runt sin egen axel när man låter bli att dra i linan. Har fått flera hugg just då den gör sin "dans".

Edit. Avsedd för båge och Öring dock. Om det var sådan fisk du är ute efter Wadman?

Har aldrig bundit den för Gädda ska det tilläggas. Men kan kanske fungera om man gör den tillräckligt stor? Hjort hårs möss funkar ju bevisligen för krokodiler iaf.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2012-10-25, 17:33.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tänkte på flugor till de gröna Jock Har redan ett gäng som jag använder till bottennära fiske, men det är ju aldrig fel med tips från riktigt duktiga gäddviftare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    176 visningar