Flugrulle val 1500:- till 2500:- Kommentera gärna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugrulle val 1500:- till 2500:- Kommentera gärna

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugrulle val 1500:- till 2500:- Kommentera gärna

Hej.
    Hela detta går ut på att jag söker en bra rulle för summan 1500-2500 kr. Absolut inte mer ,gärna mindre . Jag körde med ett par fina jag skulle vela bevara på hyllan istället då dem har några år på nacken. En orvis och en hardy så man har blivit lite kräsen genom åren.Tyvärr har jag ej råd att lägga mer än så nu. Har spanat på en Danielsson original och F3V varianten , Har även kollat in Sage`s 2000 och 3800CF . Vision gt .
    Undrar om någon har något bra tips i den prissumman som är bra.. Eller kommentera vilken du tycker är bäst av dem ja nämnt vad som, är någon av dem skit kanske ? bara vräk av er kommentarer ..
    Kör med en loop evotec just nu och är ej nöjd

Så om ni orkar och har lust....hjälp
    Senast ändrad av GoneFishinG; 2012-10-19, 01:38. Anledning: fel

Om jag var du skulle jag leta på andrahandsmarknader antingen här eller på edgeflyfishing. Finns sjukt mkt bra rullar ute nu som är värda med nypris. Av mina erfarenheter är det ofta bra kvallitet på saker som säljs med.
    Leta efter en danielsson så har du en rulle för hela livet. Dom är rena maskiningengörsmästerverken!
    sigpic

Kommentera

Danielsson Original är fantastiska, och på deras egen hemsida kan man få dem för väldigt rimliga priser

Kommentera

Tänk bara på att original modellen endast har en slir broms för att förhindra backslag på linan. Broms av fisk får du reglera med hand flatan mot spol kanten eller pekfingret mot spö handtaget. F3W modellen, har däremot full broms verkan.

Vision GT och Guideline Haze V.2 är inte dumma heller.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-10-19, 09:46.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

I den prisklassen så säger jag Danielsson. Jättefina rullar och svensktillverkade!
          Finns säkert många rullar som är lika bra men då kostar de ofta lika mycket.
          Tycker verkligen i dessa tider av alla varsel att vi borde tänka på vad vi handlar. Kan vi köpa en svensk flugrulle av toppklass så är valet enkelt för mig i allafall..

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            I den prisklassen så säger jag Danielsson. Jättefina rullar och svensktillverkade!
            Finns säkert många rullar som är lika bra men då kostar de ofta lika mycket.
            Tycker verkligen i dessa tider av alla varsel att vi borde tänka på vad vi handlar. Kan vi köpa en svensk flugrulle av toppklass så är valet enkelt för mig i allafall..
            Tråkiga rullar Jörgen. Spänningen vid fisket minskar ju helt klart. Inga linor som hänger sig eller rullfötter som ramlar av. Tom silkeslena välfungerande bromssystem som håller vad de lovar? Man behöver ju inte ens smörja om dem innan man använder dem. Till råga på allt, så håller de även hur länge som helst. Nä, tacka vet jag nonames från Kina. Där händer det grejjer hela tiden

Kommentera

Trevligt.. Har ju varit sugen på en danielsson ett tag nu så det lutar åt det hållet ,,blir antagligen en F3W då jag vill ha full broms ..
              Men har även hittat en trevlig rulle ja fick prova på för nån vecka sen av en god vän . En Vision NITE. Någon som har något att säga om den ? ex. Är den mycket bättre än gt`n ..
              Tack för alla svar

Kommentera

Precis hemkommen med en Danielssonrulle i påsen... Fantastiska rullar med bra priser nu efter prissänkningen på 30% som nu varit ett tag. Rullen kommer nog bli en trogen följeslagare på många framtida fisketurer.

Kommentera

Killer!!

Minst lika bra men grymt erbjudande med 6 nr av en underbar tidning.

En kille i närheten har en xla som han plågat hårt, mycket kust utan att skölja mm. Har bara bytt bromsen efter ett antal år o rullen är lika silkeslen i bromsen som en ny. Visst den ser ut som den upplevt ett världskrig men funkar fint än!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                  2 svar
                  552 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                  4 svar
                  176 visningar