Dyra linor värda pengen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dyra linor värda pengen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo som sagt, det kan ju vara ett måndags ex. jag fick. Men min Gold började ju krackelera först nu under den 3:e säsongen.

Och hur det än är med RIO linan? Så kommer jag inte att köpa någon ny sådan.
    Blir det någon ny lina längre fram? Då blir det en billigare variant.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-10-06, 09:37.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Jo som sagt, det kan ju vara ett måndags ex. jag fick. Men min Gold började ju krackelera först nu under den 3:e säsongen.

Och hur det än är med RIO linan? Så kommer jag inte att köpa någon ny sådan.
      Blir det någon ny lina längre fram? Då blir det en billigare variant.
      Du har ju alltid den här Jock. Undrar vem som tillverkar den

Kommentera

Har en Rio lina, Scandinavian Pike. Sjukt nöjd! Har haft den i ett år ungefär och är rätt slarvig med rengörning måste jag erkänna. Men peppar, peppar det märks inte på den ännu iaf. Kastar dessutom 20ggr bättre än Visions Big Daddy som jag köpte först...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
          Har en Rio lina, Scandinavian Pike. Sjukt nöjd! Har haft den i ett år ungefär och är rätt slarvig med rengörning måste jag erkänna. Men peppar, peppar det märks inte på den ännu iaf. Kastar dessutom 20ggr bättre än Visions Big Daddy som jag köpte först...
          Har Rio Piken också. Grym lina till tunga flugor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
            Du har ju alltid den här Jock. Undrar vem som tillverkar den

http://www.tradera.com/fprods-gold-1...2199_161583939
            Ja du! Det kan man ju undra?
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
              Finns så många bra "billiga" linor nuförtiden att man lätt klarar sig med dem. Kör med både sk premium linor och billigare linor. Just Rio linorna tycker jag är riktigt bra, så håller alltid ögonen öppna efter kap. Köpte en ny dart för ett tag sen för lite över trehundringen i butik. Fick även tag på rullen som säljs under så många märken ( gutzy, jensen, rodwalker, taimen ). Ny för 450 kr inklusive frakt. Ca 800 kr för rulle, backing och Rio linan. Blir premiärfiske med den på söndag i en liten öringpöl på Hökensås. Behöver inte alltid bli så dyrt med hyffsade grejjer om man ser sig om lite innan man handlar. Kunde inte låta bli såpkommentaren

Du har inte lust o klämma ur dig var du hitta rullen för de pengarna??

Angående Fpsgolden så tror inte jag det är en Rio då de inte säljer andra sort eller liknande. De kasserar alla linor som inte blir hundra. Kan däremot va någon tomte i ledet till butik som "råkat" fuktskada förpackningen eller liknande o säljer de utan ask

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
                Du har inte lust o klämma ur dig var du hitta rullen för de pengarna??

Angående Fpsgolden så tror inte jag det är en Rio då de inte säljer andra sort eller liknande. De kasserar alla linor som inte blir hundra. Kan däremot va någon tomte i ledet till butik som "råkat" fuktskada förpackningen eller liknande o säljer de utan ask
                Köpt av privatperson. Jasså, du jobbar på Rio

Kommentera

Nix gör jag icke men de har varit väldigt noga med att påpeka det iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                  2 svar
                  552 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                  4 svar
                  176 visningar