Flugfiskeset 1000kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset 1000kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kanske finns större gäddor men min största på 3 år är 4,6 kg och näst största 3,7 kg
    Men hur många cm är tex zonker storlek 6 då? Står inget på flugor.se som jag kan se.
    Ska tänka på det nu så får jag se.
    Men vad hade du valt om du var 14 år och skulle testa flugfiske ? : Put & take öring mm och abborre klass #5 eller hö och gädda klass# 7 ?
    Har en till fråga och det är om nån vet hur brink flugset hos hobbex för 399kr,biltemas 269krs set,Abu garcia fly combo klass 5/6 för 699 på jula eller julas kayoba flugset för 449kr är?Nåt man kan börja testa med ?
    Senast ändrad av DippSeN; 2012-09-02, 21:43.
    Fiskar Abborre och Gädda

Kommentera

Zonkers i storlek 6 är ca. 10 cm långa. Det billigaste kitet jag vågar rekommendera är Pool 12 Powerfly. ABU, Biltema och Jula kiten etc. bör man nog hålla sig ifrån. Under 1000:- i full pris, är det näst intill omöjligt att hitta ett flug kit som är värt namnet.

Beror litet på det. Båda de slags fiskena har ju sina fördelar. Gädd fisket, är ju oftast gratis, eller är iaf. billigt sett till fiske kortet. Den finns stort sett över allt. Och Gäddan brukar inte vara så värst svår lurad. Och kan ge dig en riktig fight på en flug utrustning.

Put and Take, och fisket efter vild Harr, Röding och Öring ger dig en mer bred fiske upplevelse. Detta eftersom du lär dig att fiska torrfluga, nymfer och streamers. + att du lär dig en hel del insekts lära = Entomologi. Du får lära dig fiske taktik för både stilla som strömmande vatten vilka skiljer sig en del. Och på # 4 och # 5 utrustning så har du ju dessutom Abborre fisket också som kan vara nog så kul.

Personligen tycker jag att man ska börja med Put and Take, Harr, Röding och Öring. Så att man har en stadig grund som flugfiskare att stå på. För att sedan när man känner sig litet varmare i kläderna öka ut sitt flug fiske kunnande med Gäddan och Havsöringen på kusten. Och kanske så småningom Lax och HÖ fiske i älvar och åar.

Men det är ju jag det. Och för att jag tycker att flug fisket efter ädelfisk är så intressant och kul. Få upplevelser inom fisket slår när en fisk går upp och tar ens torrfluga i ytan. Eller kommer farande i en vatten plog och tar en ytligt fiskad nymf. Det är stå päls det!
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-09-02, 23:25.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      552 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      176 visningar