Nybörjar kit inom flugfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjar kit inom flugfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjar kit inom flugfiske

Hej flugorna!

Tänkte beställa ett nybörjare flugfiskeset vilken skall man beställa då? Vision keeper eller Guideline Kispiox?

btw, har aldrig fiskat flugfiske tidigare såg några videos från youtube och lite filmer om det. verkar vara intressant fiske metod.

tack i förhand!

Hugget som stucket egentligen, men jag skulle valt Guideline.

Kommentera

Jag hade valt keeper Pga priset

Kommentera

Jag är oxå nybörjare så jag talar inte från egen erfarenhet... men A.Jensen har ett set som är riktigt bra (för sitt pris) enligt 2 oberoende av varandra bekanta som testat mitt. Jag köpte mitt set i Malmö, men det finns säkert på fler ställe.

Kommentera

Bilteama har nog något bra^^

Kommentera

Keeper är förvisso helt o.k. som nybörjare kit betraktat. Men då ska man vara medveten att det inte går att hitta några reserv spolar till den rullen. Man får helt enkelt köpa en extra rulle den dag man ska skaffa en sjunk lina.

A. Jensen och Kispiox är annars bra alternativ. Liksom Guideline EXP 4 kitet. Som har ett skönt och lätt kastat spö. Spöt finns även att köpa löst för den som vill ha ett spö för runt 900 :- ? Linan och rullen är den samma för både Kispiox och EXP 4.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-08-02, 09:51.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Biltema blir nog inte! Det lutar åt Guideline Kispiox ser snyggt ut också för den delen :P jock scott så du menar att man inte behöver inte köpa en extra rulle för sjunk lina ifall man skaffar en Kispiox? om jag har förstått rätt. Tack allihopa för tips och råd. En fråga till tafsar och flugor till regnbågar, öring, röding osv. färg, namn på dom eller någon som har en favorit som vill dela med sig kanske? =)