Vadare!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ganon Visa inlägg
    Tack för snabb hjälp! Ja, men jag gillar Guideline så det lutar åt det. Men vad är det för skillnad på Kispiox- och Crosswater-vadarna? Verkar ligga på ungefär samma pris, eller missar jag något?!?
    Crosswater är en utgående modell. Kispiox, är relativt nya och har från början varit något billigare än Crosswater.

Kispiox, är ju ett helt consept med flugspö kit, kläder ( vadar jacka ) och vadare för nybörjaren. Crosswater, är fristående vadar grejor.

Varsågod.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-28, 14:54.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Till snabb reparationer på vadarna är Tear Aid mycket bra. http://www.wittlock.se/sv/utrustning.../tear-aid.html

Wittlock, har även en stadig men odelbar vadar stav från Pool 12 för ca. 250:-. Köp aldrig billiga, delbara = under 500:- vadar stavar om du vill ha en sådan? De är opålitliga.

Och en bra vadar stav, är en billig liv försäkring + ett juste "känsel spröt" och stöd.

Edit. Se till att klämma ur så mycket luft du kan ur vadarna innan du drar åt bältet.
      Dels, så minskar du då risken att hamna upp och ned om olyckan är framme? Och dels, så minskar du vatten motståndet något.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-28, 15:06.

Kommentera

Nu väljer jag mellan Keeper och Crosswater. Keeper finns för 1895 på jakto.se och Crosswater alltså för 2000 på länken ovan, känns klart överkomligt. Min fiskeointresserade sambo anser att Keeper är snyggare, medan jag ju gillar GLs övriga grejer så beslutsångesten är fortfarande stor. Om man bortser från hur de ser ut, vilket hade du valt Jock?

Kommentera

Jag har fått reklamera mina crosswater vadarskor och mina glasögon ifrån guideline, därför hade jag köpt vision..

Kommentera

Nu väljer jag mellan Keeper och Crosswater. Keeper finns för 1895 på jakto.se och Crosswater alltså för 2000 på länken ovan, känns klart överkomligt. Min fiskeointresserade sambo anser att Keeper är snyggare, medan jag ju gillar GLs övriga grejer så beslutsångesten är fortfarande stor. Om man bortser från hur de ser ut, vilket hade du valt Jock?
            Inte så mycket till val hjälp kanske? Men Crosswater sägs ju av de som använt dem vara klart bra för den pengen. Men personligen, så tror jag att skillnaden mellan Keeper och Crosswater är näst intill försumbar. Ta de som känns bäst för plånboken och / eller mag känslan....Alternativt följ vad sambon tycker.

Du blir säkert nöjd med vilka av dessa du än väljer?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-28, 19:16.

Kommentera

Du har ju Scierras vadare/kängor också. Har förutom ett par lite dyrare CC6 även ett par billiga CC3 midjevadare, som jag är mycket nöjd med. Flera av mina kompisar har också CC3`or, som funkar bra. Har dessutom aldrig haft några bekymmer med reklamationer/reservdelar när det gäller Scierra. Finns ju en del billigare vadarpaket att välja mellan, men ett tips är att välja ett märke som är kända för bra service. Kan bli problem med vad man än köper oavsett pris och då är det guld värt med bra service.

Kommentera

jag har ett på keeper vadare och är mycket nöjd med dom. dom tåler mycke osså. vadar runt i lera o dynga med mina vid gäddfiske i åar o till havsöring fisket runt sydkusten. (dock har jag inte provat några andra vadare)

han i affären sa att keeper vadarna var dom vadarna med överlägset minst reklamationer.

Kommentera

Jag använder mig av Visions Ikon vadare, dom kan vara lite dyrare än regeringen tillåter, dock fortfarande mellanprisklassen.
                  Är väldigt nöjd med mina vadare, andas bra och håller tätt efter lite stryk. Lätt vikt är en fördel, hade dom i ryggan när jag gick från stekenjokk till Daurojauren tidigare i veckan. Kan rekomendera dessa, om jag hjälper eller gör det rörigare vet jag ej.

Kommentera

Tycker frågan skall besvaras med " hur många dgr per år använder du dom och vilka vattentyper vadar du i ". Använder du vadarna mycket så finns enligt mitt sätt att se det bara Simms, otroligt bra hållbarhet och slitstyrka. Använder du dom mindre och inte vadar bland storsten o skit så funkar mångra billigare modeller.

Kommentera

Ursprungligen postat av Vimma Visa inlägg
                      Tycker frågan skall besvaras med " hur många dgr per år använder du dom och vilka vattentyper vadar du i ". Använder du vadarna mycket så finns enligt mitt sätt att se det bara Simms, otroligt bra hållbarhet och slitstyrka. Använder du dom mindre och inte vadar bland storsten o skit så funkar mångra billigare modeller.
                      Det händer väl att det är strul med Simms också, fast förhoppningvis mer sällan med tanke på priset

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      529 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      172 visningar