Edge forumets begagnat marknad är toppen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edge forumets begagnat marknad är toppen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Edge forumets begagnat marknad är toppen!

Inte första gången jag känner så.

Förra året fick jag ju tag på ett RST M3 10 fot #4 där för ett sjukt bra pris och i gott skick. Ligger annars på en prislapp på 6000:- Köpte det för under 2000:-

Men jag har ett tag oroat mig litet för att mitt enda klass 5 spö = RST Mythos Blue som jag är djupt förälskad i, skulle kunna paja och jag skulle stå där utan en klass 5 pinne i reserv. Irrrk!
    RST, har ju upphört att ha en general agent i skandinavien. Och de spöna kan knappast kallas billiga heller. Instegs spöt Impulse, kostade ca. 1800:- här när Wittlock hade agenturen för RST. Mythos Blue var nästan dubbelt så dyrt.

I morse så förhörde jag mig på Edge på köp och sälj avdelningen om någon hade ett begagnat spö i samma kvalitets klass ca. som Mythos spöt för ett pris på runt 1000:- ?

I eftermiddag, så fick jag kontakt med en mycket juste kille som jag känner sedan förut från forumen som hade ett Streamstix Competition stix till salu i fint skick för 900:- Kostar annars 2.200:- Norska kr. Och det blir 2.620 svenska dagens kurs. En riktig Norsk kast kanon! Enligt tester. Och framtaget för Norska casting landslaget i första rummet av vad jag har förstått?

Streamstix spöna finns även i ett antal olika modeller och med div. aktion.

Mitt nya spö kommer nästa vecka med posten.

Så visst kan man fynda begagnat på andra ställen än Tradera och Blocket.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-19, 21:29.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

lundgrens har RST 8 olika modeller tex: http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5967

Kommentera

Tack för tipset!

Men deras spön är av den gamla modellen utan trä rullfäste med ett svart eloxiderat metall dito i stället. En annan kille här köpte ett M3 #5 av dem 2010 och det var dessutom krokigt och en av spö ringarna var sned. Undrar hur de förvarar sina spön egentligen?

Vet att de har haft gamla RST spön stående väldigt länge i butiken.

Han fick förvisso lämna tillbaka det. Och han köpte sedan ett modernare av Wittlock när de lade ned det märket och reade spöna för halva priset.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-19, 21:44.

Kommentera

Ett vackert spö du fått tag på, för ett väldigt bra pris
        Why? Beacuse it's there.

Kommentera

Tackar! Jo, där hade jag tur måste man säga. Måste självt säga att jag tycker att det är mycket vackert. Färgen på klingan är ju riktigt grann. Ska bli väldigt spännande att svinga det för första gången och se hur det är i jämförelse med mitt RST spö?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-20, 09:02.

Kommentera

Har fått spöt nu och prov kastat det med min favorit DT # 5 lina och också med en Rio Gold # 6. DT linan for lätt iväg 20 m i snål blåsten. Och longbelly, Gold linan dönade på bra den med. Jäkligt skönt spö!!! och snyggt som fn uppe på det. Funderar på om inte det rent av blir så att Competition Stix spöt blir mitt huvud spö i klass 5 och att mitt högt värderade RST Mythos Blue får sitta på avbytar bänken rent av? Trodde aldrig att jag skulle komma att känna så för ett annat spö jag skulle ha råd med på den rätt ynkliga sjuk pensionen jag har.

Hur som helst? Så har jag nu 2 st mycket bra klass 5 spön.

Som sagt, begagnat kan vara en riktig hit ibland.

I morgon så blir det prov fiske med Stix spöt.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-24, 14:12.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            552 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            177 visningar