Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugspöset hos fiskeflugor - köpvärt?
Collapse
X
-
som man så många gånger fått uppleva och hört, man får det man betalar för. Om du nu köper ett sådant kit ha inga höga förväntningar.
Mitt tips är att satsa på nått ordentligt, främst spö och lina, rulle kan du ta en budget tills vidareFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
-
Köp hellre detta i så fall. Då får du iaf. ett kit som går att lita på. Behövs förvisso att du köper till 20 pund backing vilket inte ingår i Bäcksländan setet: http://www.olssonsfiske.se/backsland...925-c-206.aspx Fiskeflugors grejor är smått suspekta i kvaliteten. Spö brott, har hänt ganska omgående.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-06, 17:02.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Hej!
Kolla bara att flug linans glid gukka inte har torkat och att linan behöver smörjas upp igen? Eller att det är tork skador / krackeleringar på ytskiktet?
Prov dra litet av backingen för säkerhets skull.
Edit. Eftersom fluglinan har legat ihop rullad så länge? Då behöver du säkert sträcka och töja litet i den under ca. 60 sekunder för att få bort lin minnet. Bra om du har någon som kan hjälpa dig med detta?Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-06, 17:13.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jo oftast är det självklart att man får det man betalar för, visst är det så men tänker mer lite som så att konkurrensen är bra mycket hårdare idag och ett flugset 20år sedan av bra kvalité kanske inte ändå är bättre än vad ett set för 1000kr idag...
Allt blir bättre med tiden, ( ja nästan allt...) , så ett spö idag för 1000kr kanske är i klass med 5000kr spö för många år sedan.
Sedan kan dom alltid gå sönder, det kan dom säkert men det kan nog en dyrare också.:-)
Ingen som har testat ngt av dessa set?
Kommentera
-
En vän till mig provade ett klass 5/6 från fiskeflugor, tror det va femdelat. Det såg inte så dumt ut, liten smart tub följde med (har ej provkastat med spöet) Han fiskade ett par gånger innan delen under toppen gick i två bitar under en drillning? Som du säger kan alla spön gå av, men det är min enda erfarenhet av spöna från den sidan. Rullarna har jag hört är av bättre kvalisort.
Kommentera
-
Självklart Jock, självklart..
Fick sändningen idag, måste tillstå att dom är snabba med leveranserna iallafall. Detta var andra gången jag beställt från dom och båda gångerna har man sakerna hemma efter ett par dagar bara.
Fint packat också så bara nu hoppas att det inte är ett söndagsexemplar man fick...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
534 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B