Guideline Exp 4? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Exp 4?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Exp 4?

Hej!

Jag tänkte återuppta flugfisket efter några års uppehåll och samtidigt passa på att skaffa bättre utrustning då det jag har är fullständigt värdelöst på alla sätt och vis.

Jag hittade ett set bestående av Exp 4 spö, Guideline reelmaster och en force-lina för drygt 1400 kr. De set som jag tidigare har känt på i den prisklassen har inte tilltalat mig, så jag tänkte kolla om någon har erfarenhet av främst spöt?

Måste man gå i pris för att hitta något vettigt som man kan använda några år? Jag har tyvärr haft begränsat med tid till fisket de senaste åren och inte ser det ut att bli ljusare på den fronten, men ska i alla fall unna mig några dagar i Jämtland denna sommar.

Hej!

Vad var det du inte gillade hos de kiten? De flesta nybörjar kit / spön och så även EXP 4, har ju en ganska lugn, förlåtande aktion ned i halva klingan. Du kanske vill ha ett spö som är något snabbare med mer åt topp aktions hållet? Men då får du nog plocka ihop ett eget kit. Det bästa vore nog att du gick till en butik med ett större sortiment och kände på de olika alternativen.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
    2 svar
    552 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
    4 svar
    176 visningar