Håv för främst öring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håv för främst öring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Håv för främst öring

Tjo!

Letar efter en vettig håv för öring. Räknar inte med att ta några rekordfiskar, men kommer fara omkring i vatten där det kan bli upp till 6-7kg fiskar om man har riktigt otur ;-)
    Jag misstänker att det kanske kan bli en harr eller regnbåge ibland också om det spelar någon roll. Vill helst inte lägga ut någon förmögenhet, men gillar trähåvar starkt!

Då jag inte tycker det känns så kul att slänga ut 100-tals kr på håvar och andra redskap utan hellre lägger pengarna på fiske istället så har jag köpt mig denna för 69,90kr, att ha när jag flugfiskar själv: http://biltema.se/sv/Fritid/Fiske/Hav/Fiskehav-26492/

Har inte haft den i mer än en vecka, men största fisken än så länge är en flugfångad gräskarp på 3kg och det gick fint.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Annars, så har Wittlock detta erbjudande med håv magnet: http://www.wittlock.se/sv/specialerb...ed-magnet.html
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Annars, så har Wittlock detta erbjudande med håv magnet: http://www.wittlock.se/sv/specialerb...ed-magnet.html
        Har en sån. Håven är kanon. Sprattlat många tamfiskar i den, men magneten är skräp. Lossnade i limningen första gången den var med på ett pass. Säljs även utan magnet.

Kommentera

Ska man ha en stor eller liten? Stor låter vettigt, men inte om den är typ jättestor

Kommentera

Stor håv i detta fallet innebär: Innermått 38 x 26 cm, djup 40 cm. Har en sån och den är nog inget för 6-7 kg öringar, men inga problem med bågar på några kilon

Kommentera

Var och fiskade lite öring igår och det blev lite bilder. Du ser håvstorleken på fotot.
              Bifogade filer

Kommentera

Fin fisk! Håven ser ju alldeles lagom ut, beställer en genast! Kollade på Brodin i en butik: finfina håvar, men 1500 känns som jag kan lägga på fiskekort istället

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddmördarn Visa inlägg
                  Fin fisk! Håven ser ju alldeles lagom ut, beställer en genast! Kollade på Brodin i en butik: finfina håvar, men 1500 känns som jag kan lägga på fiskekort istället
                  Japp, lagom stl för fisket man bedriver och ett bra C/R nät. Den lille öringen simmar vidare i strömmen

Kommentera

Som sagt. Grattis till en fin firre!
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    636 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    191 visningar