nybörjar kit. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nybörjar kit.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Problemet med keeper setet är ju rullen. Den är ju lögn i helvete o hitta spole till.

Min personliga åsikt är att exp4 kitet från fishline är mest bang for the buck. Bra lina, fin rulle och ett kalas trevligt spö.

Kommentera

är det värt att slänga till 700 kr för exp4 setet alltså?

Kommentera

Ursprungligen postat av Helsing91 Visa inlägg
        är det värt att slänga till 700 kr för exp4 setet alltså?
        Knappast. Har några kompisar som jag fått med i flugsvängen i år. De köpte varsitt billigt 5/6 kinetic set ( 600 kr på rea ) som de redan fått byta linorna på. Grejjerna tar mycket stryk i början och precis som Jock sagt, så är det nog bäst att träna billigt, tills man bestämt sig för flugfisket Säljs ju ganska ofta och ibland dyra "knappt använda set" till en billig penning på både tradera och blocket. Krävs ju en hel del träning för att bemästra prylarna och många tröttnar ganska fort, när de upptäcker att det inte är så lätt som det ser ut

Kommentera

Ska tillägga att Kinetic water speed är ett löjligt skönt fiske spö. Bara lägga en slant på en vettig lina så har man en trevlig stund för vettiga pengar.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
            Problemet med keeper setet är ju rullen. Den är ju lögn i helvete o hitta spole till.

Min personliga åsikt är att exp4 kitet från fishline är mest bang for the buck. Bra lina, fin rulle och ett kalas trevligt spö.
            För all del. Men det behovet av en extra spole / extra rulle, kan man fixa genom att köpa en Dan Tackel 2:a sortering sjunk lina för 115:- + en Okuma Airframe 4/6 rulle som Dan Tackel tar 299:- för och litet 20 pund backing så småningom.

299:- skulle man knappast få en extra spole för annars.

Dessutom, så är det ingen större panik med att skaffa en sjunk lina och rulle eller spole för tillfället. Man klarar sig oftast bra med flyt linan fram till in i september så länge man fiskar i stilla vatten iaf.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-25, 20:48.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
              Ska tillägga att Kinetic water speed är ett löjligt skönt fiske spö. Bara lägga en slant på en vettig lina så har man en trevlig stund för vettiga pengar.
              Håller med. Lite taskig kork, men riktigt sköna att kasta med. Ett tips på en billig mycket lättkastad lina är distance presentation från scandinavian fly lines. Är även försedd med en bra skalad frontögla. Vet i och för sig inte hur slitstark linan är i längden, men för 179 kr ?

Kommentera

jag beställde ett exp4 för 1800 kr. får skriva hur det känns när jag prövat det! tack för alla svar. vad ska jag tänka på när det gäller flugor? kommer i början fiska i strömmande vatten efter regnbåge och öring. (baltak,tidan)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                534 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                173 visningar