Put&Take utrustning... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Put&Take utrustning...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Put&Take utrustning...

Tjenare!

Vad skall jag ha för utrustning i put&take vattnen? Tänkte köpa något billigt set, duger det! Köpte ett dyrare set för många år sedan men lånade tyvärr ut rullen till någon som är lika glömsk som mig...den kom aldrig tillbaka och jag minns inte vem som lånade den. Har dock kvar spöet som är ett Scierra 9 fot 5-6lina, tycker dock att det är lite styvt ibland men det är kanske bra? Kanske skulle behålla spöet och satsa på att endast köpa ny rulle, någon som har förslag? Kanske lite luddig text men jag vet inte riktigt vad som är bäst...har bara flugfiskat några gånger...

Tight lines!

Kolla på den här sidan, www.flyfisherman.se

Kommentera

Köp till en Billig Grafitrulle, typ Okuma eller något. Det duger suveränt, finns för ett par hundralappar. Sen behåller du spöet och SATSAR MEST PENGAR PÅ LINAN! Det skulle jag gjort...
      sigpic

Kommentera

Har ett stömsländan klass 5-6 9 ft som jag gav 500kr för inkl rulle och lina.. Dock har jag köpt en ny rulle då den som jag fick med var rätt dålig.. Så jag köpte mig en vison SL 4-6 funkar riktigt bra tycker jag och hela kitet har väl gått på kanske 1200 då inkl en helt del flugor
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Köp till en Billig Grafitrulle, typ Okuma eller något. Det duger suveränt, finns för ett par hundralappar. Sen behåller du spöet och SATSAR MEST PENGAR PÅ LINAN! Det skulle jag gjort...
          Tackar...tror jag köp på det...måste dock ha en extraspole...går kanske att få även till de billiga rullarna...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael
            Tackar...tror jag köp på det...måste dock ha en extraspole...går kanske att få även till de billiga rullarna...
            Kör på en Okuma Airframe 46 för 349;- + x-tra spole 249;-./st.
            "Bredspole typen"
            sigpic

Kommentera

det var en billig rulle! Vilket material är den gjord i?
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                det var en billig rulle! Vilket material är den gjord i?
                Grafit, lätt och fint. Men man behöver inget avancerat till P&T!
                sigpic

Kommentera

Nä man klarar sig lätt med lite billigare rullar inget fel på dom! Äger som sagt en själv men funderar på en vison 3-zone 6-9 till mitt fenwick HMG klass 8 ,9ft som jag hade tänkt använda till gädda och havsöring här ute i skärgården!! Vad tror du om den rullen för ändamålet??

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                    Nä man klarar sig lätt med lite billigare rullar inget fel på dom! Äger som sagt en själv men funderar på en vison 3-zone 6-9 till mitt fenwick HMG klass 8 ,9ft som jag hade tänkt använda till gädda och havsöring här ute i skärgården!! Vad tror du om den rullen för ändamålet??
                    till gädda fungerar den men jag har aldrig fiskat havsöring så jag ska inte uttala mig om det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    176 visningar