DT lina funderingar för stilla vatten fisket. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DT lina funderingar för stilla vatten fisket.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Citat : Kan nog tilläga en "att tänka på" i denna tråd. Fiskar man i mindre älvar och åar så är longbelly och DT ingen hit. Korta kast va struligt att få ut utan att vifta som en dåre innan klumpen började. WF vart mycke trevligare att ha i mindre vattendrag när man vadade. Men i större älv och tjärn så fungerade longbelly linan kanon och kan tänka mig att DT linan funkar ännu bättre när man skall få lite längd på kastet.#

Instämmer. Men å andra sidan, så kan du ju roll kasta en DT eller longbelly bra där kast utrymme för normala luft kast saknas. Jag är långt ifrån någon mästare på en hands roll kast. Men min DT kan jag rulla iväg en 15 m iaf.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

longbellylinan är en dröm att rolla ut jämfört med WF. Det blåste rejält på fjällen och vi fick rolla ut linan i medvind för att få ut flugan.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Kan tänka det. En longbelly har ju några meter längre klump. Och är inte alls så pjåkig att roll kasta med.

Ja, fy fn vad det kan blåsa på fjället! Man har ju varit med om några tillfällen då man nästan önskade att man hade haft ett klass 9 kit när det blåste som värst.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        552 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        176 visningar