Ny lina beställd sameo Phyton WF 6 Floating - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny lina beställd sameo Phyton WF 6 Floating

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny lina beställd sameo Phyton WF 6 Floating

Har läst på nätet om linan och folket verkar nöjda med denna. Eftersom gamla linan har fått linminne som inte går ur beställde jag nytt innan fjällresan. Någon här som har erfarenheter om denna lina ?

Kommer fylla i en rad här sen när jag testat lina och säga vad jag tyckte.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

En trevlig longbelly, som jag test kastat med ett par gånger på andras spön. Sameo, håller AFTM bra också. Har bara hört positiva grejor om den. Skulle egentligen ha varit ägare till en # 6 sådan. Men den var slut i den klassen när jag ville ha den. Så det fick bli Rio Gold i stället.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

det stod mellan denna och gold linan. Men är överlag nöjd med sameos produkter så körde på en sådan, får se hur den funkar med mitt fenwick iron feather klass 5 sen ute vid vattnet. kanske slipper att att flugan dras in automatiskt efter varje kast pga linminnet
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Sameo python, tror jag har ett ganska litet lin minne. Och visst är Gold linan guld Men litet väl dyr i min smak. Python, har ju i så fall en mer nice pris lapp.

Men jag var het på att skaffa en longbelly fort, och orkade inte vänta på att butiken skulle få in Python linan.

I går kväll så träffade jag på en trevlig fiske broder som frågade om han fick pröva mitt RST Mythos Blue? Och då passade jag på att friska upp minnet med hans #5 Sameo Classic. Dock hade han en Vision Vibe 85 lina på rullen. Men Classic spöt var precis som jag mindes det. Ett mycket behagligt spö med en "behärskad" och ganska lugn aktion. Är nästan litet sugen på ett sådant.

Vibe linan, var en trevlig bekantskap den med.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-07, 21:02.

Kommentera

Jo alla dessa nya linor har sina fördelar, finns linor för allt sorts fiske nu, annat då jag började fanns det DT, WF och sjunk vad jag minns. Nu finns de specialare för alla vatten och alla fiskesorter, blir en liten jungel av det hela o hitta linan som passar till allt

Kommentera

Jo, visst är det väl bra med alla dessa olika lin typer på sätt och vis. Men med risk för att upprepa mig från tidigare lin diskussioner. Så önskar jag bara att lin tillverkarna och spö tillverkarna de med, gav fan i att trolla med klassningen utanför AFTM systemet! Det är precis som du säger knepigt nog ändå att matcha spöt och linan.

Det jag gillar hos long belly linan, är just att den är en lyckad hybrid mellan en DT och en WF. Funkar ju i alla typer av vatten.

Kommentera

det där att de fingrar på klassningen förstår jag inte vad de har att vinna på det, borde ge motsatt effekt tycker man. Köper man ett spö klass 5 och sen köper man en wf klass 6. Har båda fingrat på klassningen blir det kaos av det hela. Spöt är egentligen klass 4 och linan klass 7. Detta måste resultera en riktigt sur flugfiskare uppe i fjällen när inget fungerar.

Kommentera

Nej, det begriper inte jag heller vad det ska vara bra för? AFTM har ju fungerat bra förut så varför laborera med det?

# Köper man ett spö klass 5 och sen köper man en wf klass 6. Har båda fingrat på klassningen blir det kaos av det hela. Spöt är egentligen klass 4 och linan klass 7. Detta måste resultera en riktigt sur flugfiskare uppe i fjällen när inget fungerar. #

Jag skulle bli varulv om detta hände mig! Eller tänk dig att man har ett # 5 spö och så¨får man en lina som egentligen är klass 3? Lyckas man få ut 10 m lina med det kombot så får man väl vara glad.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-08, 09:09.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                534 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                173 visningar