Spötips! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spötips!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Då kanske jag ska satsa bara på att köpa spöt och spara lite pengar. Bromsen känns jämn tycker jag.

Tror jag slår till på mojoman's tips och kör Guideline.

Kommentera

Låter vettigt. Men en ny flyt lina och 20 pund backing kan behövas. eftersom du sade att grejorna är 15 år gamla. Och då kan du ju som sagt titta in hos Dan Tackel. Blir runt 250:- - 300:- till på utgifts kontot med frakten skulle jag gissa.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-30, 23:02.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Du kommer inte att bli det minsta besviken på de spön som föreslås. Eftersom jag ser var du bor (råkar också bo där), så skulle du kunna göra som jag gör och åka till Sportfiskeboden i Täby. Boettge som äger butiken kan minst sagt hantera flugspön och det kanske går att få köpa någon lektion av honom samtidigt som du provar ut något spö.
        Fördelen där är att man även kan provkasta. Kanske inte det viktigaste när man köper första spöt, eftersom man antagligen inte vet hur det skall kännas. Men efter att du fallit pladask för flugvispandet så är det inte helt fel att ha kontakt med en affär som vet hur du viftar och kan ge förslag på vilka spön som kan vara intressanta :-)

Lycka till i träsket ;-)

/Daniel

Kommentera

Tack för tipsen Danne!

Kommentera

Finns ju ett bra bra scierra set i prisklassen. Hade hemma ett stonefly och testade för ett tag sen. Schysst spö med bra tryck i och nästan självkastande. Har även ett handtag anpassat för vuxna människor Skulle nog hellre välja det framför tom lite dyrare GL spön. Har själv ett scierra flylite V2 som jag är mycket nöjd med.

Kommentera

Vill tacka alla återigen för tipsen. Jag slog som sagt till på mojomans förslag (Guideline) och har nu fångat mina första öringar på torrfluga!

Kommentera

Jätte grattis!
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

hej jumjum har du planer på att sälja ditt ron thompson mirage? är sjukt nöjd med mitt men lyckades knäcka d.. hör av dig om du vill bli av med det om det finns kvar.. ha d

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                  2 svar
                  552 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                  4 svar
                  177 visningar