Vadare med vadarsko - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare med vadarsko

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Javisst tusan! Det glömde jag helt bort. Då är det bäst att kanske ta något nummer större.
    Men hur är det att traska runt med filt-kängor? Slits de mycket eller det går bra att röra sig på grus och i övrig vegitation.

Kommentera

Ursprungligen postat av solid Visa inlägg
      Men hur är det att traska runt med filt-kängor? Slits de mycket eller det går bra att röra sig på grus och i övrig vegitation.
      Beror naturligtvis på märke/kvaliteten på filtsulan, men de slits nog överlag ganska fort. Rena filtsulor är även ganska hala (gräs, snö, is etc ) när man traskar omkring med dem på land. Klar bambieffekt Men de är väl fortfarande enligt de flesta överlägsna gummisulan, när man vadar på algtäckta steniga bottnar. Säljs även filtsulekängor med dubbar. Har själv ett par riptide/filtsula med dubbar, som jag tycker funkar bra även på land. Har även varit en del diskussioner om filtsulans vara eller icke vara.

Kommentera

Dom enda bra gummisulorna är/var patagonias. Vet inte om det kommit några nya bra senaste året.
        I övrigt är filtsulor bättre under vatten, dom slits fortare om man går på land med dom.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Jag köper Patagonia Rio Gallegos med Patagonia Rock Grip Wading Boots. Tack för tipsen men när jag testade Patagonia var det som klippt och skuret.
          En annan sak, ni som testat Riverge Grand Max, vad tycker ni?
          Jag tänkte ta en rulle och testa iaf.
          Senast ändrad av solid; 2012-05-18, 13:54.

Kommentera

Kör själv med Patagonia Rock Grip och de har funkat bra för mig i alla lägen. Bra val!
            Sen vet jag inte riktigt hur det är, men är det inte förbud mot att använda filtsula i en hel del vatten ( i alla fall i Norge)? Pga "smittorisker"?

Måste även slänga in ett riktigt gott ord för Imago. Deras vadare verkar hålla riktigt bra. Jag har köpt midjevadaren "Amphibian", allt känns mycket väl gjort. Otroligt smidigt med midjevadare oxå =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            534 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            173 visningar