Flugväst, fickan på ryggen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugväst, fickan på ryggen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugväst, fickan på ryggen ?

Är det någon här som använder fickan på ryggen till nått, min är tom och det var det på min gamla väst också för 15 år sedan.

Vad ska man ha i den fickan egentligen ????
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Håven kansk!!!

Kommentera

Man kan ha den rygg fickan till att ha håven i. Men rekommenderas inte när du väl har håvat första fisken. Bättre att skaffa en s.k. håv magnet att sätta i D ringen bak på kragen i västen i så fall?

Däremot kan man ju ha en tunnare regn jacka där.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

En back öl?? Om man har stor väst. Men har hört att folk stoppar ner kartor och liknande på fiskesträckor mm.

Kommentera

Min e full av prylar...

Ser ut som en kamel när man e ute o går!

Flugaskar som inte får plats fram, tafsplånbok, ficklampa,batterier, kompasss vet jag att d ligger en där.. ja en masssa diverse bra o ha grejer..

Man e ju en samlarmänniska, jag rensade ur min flugväst för några år sedan = fyllde köksbordet med prylar som jag kastade, borde göra de lite oftare tror ja.

Kommentera

1 flaska whiskey och termosen kanske? Whiskeyn, då i medicinskt syfte mot orm bett.

Kommentera

Man ska inte underskatta faran med ormar tycker jag.
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Blir det många men ändå inte särskilt tunga prylar i framfickorna, riskerar man att västen glider fram och ryggpartiet far upp och trycker mot nacken.

Jag prövade för minst 15 år sedan en flugfiskeväst i samband med bäckmete. Jag gillade tanken med många fickor för kniv, tång, tillbehör, maskburk och myggolja men det blev helt fel. Västen har därefter hängts undan just därför att det inte gick att få en så bra balans i viktfördelningen att den förhindrade att västen skavde i nacken trots att jag placerade fikat och käket i ryggfickan.

En flugfiskeväst ska prövas in noga och med rätt mängd belastning i varje ficka för att man ska trivas med den timme ut och dygn in fiskesemestern lång när det är skarpt läge. Det var vad jag lärde mig från det köpet av en billig väst på postorder.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Nix! Ormar, ska man ha respekt för.

Men varför ha väst över huvud taget? Den här midje väskan funkar helt klart och är billig:

Köp till ett par pin on reels ( retraktorer ) för peangen och tafs klipparen så är man i mål.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    1 flaska whiskey och termosen kanske? Whiskeyn, då i medicinskt syfte mot orm bett.
                    Jag antar att man ofta får ormbett vid fiskevattnet och då i svaljet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    509 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar