Okidoki. Dock så anser du att man kan klara av att fiska hö o gädda m. klass 8 i både kust o strömt vatten?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Klass till nybörjare?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Visst kan man det. Jag fiskar ju självt emellanåt Gädda i en å och en sjö här i närheten på en # 8 utrustning utan problem. Och för HÖ så funkar det bra också. De flugorna är ju mindre och lättare än Gädd flugorna.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Finns ju speciella linor med "gädd klump". Vision Big Mama och Big Daddy ( #9 till ett # 8 spö), är ju bra sådana linor som grejar kylan också. http://www.wittlock.se/sv/utrustning...big-daddy.html
Till HÖ på kusten, funkar ju en intermediate ( mycket sakta sjunkande ) bra liksom till Gädd fisket.
Till HÖ i strömmande vatten är det även bra att ha en snabb sjunk lina när det är mycket vatten och strid ström.
Till HÖ fisket i strömmande vatten, kan du ju köpa en Dan Tackels 2:a sorterings lina ( WF 9 till ett # 8 spö ). De är både billiga och bra.
Men köper du Guideline, ACT 4 Gädd kitet ? Så har du ju redan en Gädd lina som även fungerar för kust HÖ.
Edit. Glömde att nämna att Gädd / intermediate linan fungerar i vid normal vattenföring i strömmande vatten också.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-04-30, 11:34.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jag får grotta ner mig lite mer i linor märker jag.
De kitt jag tittat på är ju ACT4 som Jock Scott visade en länk på.
Var nere på min lokala fiskeaffär och de hade ett Vision Zulu 3 7/8 för 1400:-. Bra eller *nus?
Det settet måste jag dock annan lina till. Men det blir jag ju tvungen att göra oavsett vad jag köper.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
Men köper du Guideline, ACT 4 Gädd kitet ? Så har du ju redan en Gädd lina som även fungerar för kust HÖ.
Edit. Glömde att nämna att Gädd / intermediate linan fungerar i vid normal vattenföring i strömmande vatten också.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
552 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B