Zpey Cero och Instinct Underbara spön. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zpey Cero och Instinct Underbara spön.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zpey Cero och Instinct Underbara spön.

Jag har köpt 2 nya spön helt underbara, ett Zpey CERO och ett Zpey Instinct helt underbara spön. Jag har följt fiskegurun Henrik Mortensen från Scierra och nu vidare till Zpey. Henriks filmer är helt outstanding och han lär ut på ett bra sätt. Jag har aldrig sett en få så mycket fisk. Nu får dom komma till de bästa ställena i världen och fiska men det spelar ingen roll för mig är han en GURU. Han har utvecklat spöserierna hos Zpey och dom är helt fantastiska, men som med alla flugspön är linvalen väldigt viktiga. Men med rätt lina så fungerar Cero underbart mjuk och djup action och ett rejält klipp i slaget. Instinct är ett styvare spö och snabbare men även det är mycket lättkastat med rätta linan. Synd att zpeys egna linor är så dyra jag skulle gärna vilja prova med deras eget linkoncept som är framtaget till varje spö. Men ekonomin tillåter inte det men idag så fungerar det bra med att linvikten står på spöt, själv vill jag ha en lite tyngre lina på det styvare spöt men på cerot fungerar det utmärkt. I mina ögon är dessa spön folkspön och väldigt lättkastade. Men Zpey får gärna starta en egen webbshop så man kan köpa av dom direkt och slippa massa vansinniga påslag som man i dag ser i branschen.

Tack för infot.

Ja, man har ju hört en del gott om Zpey pinnarna. Så att läsa vad du skriver? Bygger ju bara på det goda.

Om du vill ha en tyngre lina som inte kostar skjortan? Testa med en RIO OUtbound t.ex.

http://www.wittlock.se/sv/utrustning...o-outbond.html Den ligger ca. en halv klass högre än vad som sägs.

Sameo linorna är ju AFTM klassningen trogen eller iaf väldigt nära.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
    2 svar
    636 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
    4 svar
    191 visningar