Flygmyror invasion. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flygmyror invasion.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flygmyror invasion.

Hej alla glada =)

Va i svartedalen idag och fiskade lite va rätt, härligt väder men inte så mycket liv i sjön tills runt 18:00 då blev sjön invaderad av flygmyror som landade på vattnet och drunknade, och jädrar va sjön började bubbla med fisk Satte mig ner och kollade på spektaklet i ca 10min, undertiden hade jag linan i vattnet, när jag senare skulle dra in linan så var den inte synlig längre på av alla myror som hade kravlat upp på den. Tyvärr fick jag inte upp något undertiden jag va där men de va rätt skoj att se allt får totalt dött till en bubbelpool på bara några minuter. Nu har jag en lite fråga kommer detta hända igen inom kort eller? Skulle vara roligt och se allt igen =)

Troligast är väl att det även händer imorgon, om det kommer hända igen

Kommentera

Häftigt!

Du får väl ta med dig några myr imitationer och åka dit igen.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jo va på el-ge idag och köpte en hel del små flugor tråkigt bara att de inte är å bra väder idag... Men nu vet man ju att dom kommer plocka myror så nästa gång blir de någon myr imitation och hoppas på de bästa. =)

Kommentera

Att ha ett gäng flytande myror i asken är aldrig fel. Jag har tagit båge på myra på hösten när det knappt vakat alls.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
          1 svar
          338 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Okoun
          av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          134 visningar