jag vill ha harrklass, finns gott om harr typ 5mil härifrån
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske tävling för nybörjare på fluga.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hej Egon!
Vi får väl se hur det blir med det? Men inte är det omöjligt att det blir på det viset.
I så fall? Så kommer Harr klassen att spikas i start posten i denna tråd i kväll eller i morgon.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-22, 12:29.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggHej!
Jag tänkte starta en flug fiske tävling här på forumet för noviser. Inga gamla flug fiske rävar gör sig besvär!
Denna tävling är i syfte att uppmuntra och göra flug fisket denna säsong litet mer spännande och rolig för er som nyligen startat er bana som flug fiskare.
Det gäller att ifrån 1 :a April t.om. slutet av september ha fångat den största Regnbågen eller brun Öringen ( D.vs. inte Havsöring!). Harr, kunde jag ev. ha tagit med också. Men det är sällan man får sådana som blir i samma storleks klass som R.B. och Öringen kan bli. Därför avstod jag att inkludera denna firre.
Jag vill ha följande bevis på fångsten i denna tråd (Ska försöka övertala vår "Över moderator" Bergman att klistra denna tråd här under tävlingen så att den inte försvinner ner i listan efter hand ):
1. Vikt förståss och med foto på fisken + tydlig våg skala ( Helst typ köks våg eller iaf en pålitlig fiske våg tack!) + med datum stämpel i fotot. (Denna funktion finns i alla digital kameror).
2. Foto bevis med mått band som tydligt visar längden på firren.
3. Litet allmänna uppgifter om "när, var och hur ?" du fångande din fisk? Gärna med uppgift om fluga + storlek oxå. Detta mest för att det är intressant för andra läsare....Och för mig förtåss.
Du behöver inte skriva någon novell om detta. Bara litet allmänt si så där.
Jag litar på att alla deltagare är gentlemen och gentle ladies. Och sköter detta på bästa sätt. Inga Regnbågar räknas som tas i s.k. "Broiler P&T vatten" typ Bondemölla etc. Där medel vikten är runt 4 - 5 kg typ.
Priset då?
Jo, den sista september kommer herrarna Groggo och guideline + underteknad att ut se vinnaren, 2.an och 3:an i tävlingen. Och första pris tagaren kommer att då få ett nytt ex. av Gunnar Westrins fina bok " Westrins Fjällflugor" i pris.
Bok beskrivning:
Vilka flugor skall man välja till sitt fjällfiske? Här får du chansen att se vad Gunnar Westrin har i sin flugask. Rikligt med goda tips om när, var och hur de olika flugorna passar bäst. Varje fluga presenteras med bild, bindbeskrivning och personligt skrivna kommentarer samt historiska axplock.
Inbunden illustrerad 240x170 96 sidor
Dessutom, så har nät / fyskiska, frilufts butiken Go Nature i Halmstad generöst bidragit med en Pinewood, Vem dalen flanell skjorta. Perfekt att ha ute i busken.
Jag eller någon annan i juryn kommer att meddela ägaren av Go Nature vinnarens namn. Och så får vinnaren av första priset kontakta butiken och bestämma storlek och färg. Skjortan finns i rött också. OBS! Denna kommer att levereras av DHL frakt bolaget. Så att någon form legitimation kommer att behövas när du hämtar ut skjortan. Finns inte ett DHL av hämtnings ställe där du bor? Då löser vi det på annat sätt när tävlingen är avgjord.
Boken däremot kommer att skickas med posten.
2:a och 3 :e pris tagaren kommer att få askar med div. flugor bundna av Groggo och guideline. Fina grejor kan jag lova!
Ingen anmälan behövs! Uppfyller du kraven som nybörjare? Då är det bara att börja jaga di store bågarna och Öringarna!
Lycka till. Och skit fiske på er alla!
Härliga priser du fixat Göran
Kommentera
-
Tackar
Men skjortan är ju p.ga. ägaren av Go Nature butikens vänlighet i första rummet.
Juste med sådana företagare som ställer upp för en god sak.
Dessutom har ju ni killar bidragit med priser som i hög grad kommer att göra tävlingen mer spännande och rolig för de tävlande.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-22, 13:13.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
guideline, PM'ade mig med följande förslag. Vad tycks?
# Är lite stressad just men en annan idé kanske.
Ett "overall" pris kanske? En vild öring på 0,5 kg slår ju en odlad på 1kg, en 3kg öring på stl18 klinkhammer i 2 meter bred å slår ju en streamerfångad lika stor i en stor älv osv.
En 5 kg gädda är ju enklare en 45 cm harr.
Så ett "overall"pris och ett pris i varje klass, Harr, öring, RB och gädda. Jag kan sno ihop gäddflugor oxå. #What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Kommentera