Hej har precis köpt ett esox lucius spö klass 9-10 och tänkte köpa en big mamma lina men vill ha hjälp med vilken klass jag skall ha till det?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fluglina för Gädda
Collapse
X
-
Håller med ovanstående guru.
Gott nytt år och god fortsättning Göran, har inte sett dig på länge´.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Tack det samma!
Jag har kikat in här litet då och då de senaste dagarna men ej loggat in annat än någon gång för att kolla efter ev. pm. Det har ju varit väldigt stillsamt här på flug fiske sektionen den senaste tiden. Så därför har jag varit ganska osynlig.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Om du orkar vänta en eller ett par månader så kommer big daddy linan ut i butik
Kommentera
-
Vet inte då jag bara pillat på den än så länge. Den har rätt speciell coating, räflad i "längs-led", ska väl minska motståndet genom ringarna något antar jag. Sen är klumpen mycket kortare, 8,5m jämfört med big mama, 12,8m. Men big mama reas ju på många ställen och är en shysst lina. Nu har jag inte testat spöt du nämner. Men jag hade testat med #10. Om man kapar nån meter av framtaperingen så kan det vara idé att gå upp en klass.
Kommentera
-
Bara ett varningens ord om "räfflade" flug linor.
De minskar ju som sagt anläggnings ytan mot ringarna. Men kan skinn flå dina finger spetsar när du fiskar långa pass.
Airflo Ridge, är ju den mest kända av de räfflade linorna ihop med Scientific Anglers, Shark skin linan. Har hört om en del fiskare som har haft rätt så smärt samma upplevelser med dem.
Men visst ökar kast längderna och skjut förmågan något med denna typ av lina.
No pain, no gain.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-01-20, 00:13.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
239 visningar
0 gillar