Material - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Material

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Material

Ska köpa lite grejor ..
    Ska köpa lite flugbindningsmaterial idag ..
    Jag fiskar med torrfluga så vilka material är det bäst att jag satsar på o köpa?

J/J
    I am back to stay.

Men liksom...årets mest omöjliga fråga att svara på...det beror ju självklart vilka material du har innan, och vilka torrflugor du ska binda. Några nackar skadar dock aldrig om du binder torrt...

Kommentera

Köp brunt polygarn, brun bindtråd, krokar storlek 12-16 och någon torrflugespray. Sen så är det bara ut och fiska med Rackelhanen

Kan ju binda den i vilken annan färg som helst, men min favorit är brun

Kommentera

E12:an är ju annars en klassiker som är lätt att binda.
        Brun tråd, haröra till kroppen, anddun till vingen å rödbrunt hackel till stjärt och hackel.
        Så brukar jag fixaren iaf, kan va bra å ha lite vax när man skall dubba kroppen.
        edit: Lack oxå till huvudet såklart :-)

Men det bästa är nog att spana in lite böcker å kolla varu har tänkt binda för typ av flugor och köpa material till dem.

Men du kanske mer tänkte vad för märken på typ hackel och krokar å sånt?
        När drar vi?

Kommentera

Det bästa är om du vet vart du ska fiska och vad det är för torrflugor som går hem i de vattnen och sen binda upp en uppsättning sådana.

Kommentera

Nissan .. Köpt mig ett kit nu så jag kan binda E6an eller E12 hette den .. Även rackelhanen, haröra mm.
            I am back to stay.

Kommentera

Bas material...

Hackel är nödvändigt vi många mönster köp sorterat om du har ont om pengar... Flyrite olive grått svart och gult täcker in många mönster du kan oxå mixxa dessa till fina färger. Polygarn bra att ha samt e-12 fjädrar // gräsand. Då kan du binda flugor som superpuppor spentspinners rackelhannen e-12 gul forsslända danica mfl andra mönster som fiskas med framgång.
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ett bra tips:
                Koncentrera dig på ett fåtal mönster å bli bra på dem först plus att du inte behöver köpa sååå mycke material.

4 lättbundna allround torrflugor:

1.Klinkhamer (små mörka strl.16-18 fungerar även som myggkläckare)
                2.E-12 (fast med flytrite kropp å raffia vinge.Varför göra d svårare än nödvändigt)
                3. Rackelhane
                4. Superpuppa (små mörka strl.16-18 fungerar även som myggkläckare)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                1 svar
                338 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Okoun
                av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                0 svar
                134 visningar