Experthjälp till nybörjare ang lina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Experthjälp till nybörjare ang lina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Experthjälp till nybörjare ang lina

Vad ska jag välja till mitt hö fiske en flytande lina eller en intermediate lina. Jag vet skillnaden det jag undrar över är vad ni skulle rekommendera och varför. Vill kunna använda den till både hö men även gädda gös etc.

Vad är det för skillnad på ex visions extreme distance och deras klumplinor som finns, är det lättare att få till ett bra kast med en klupp eller..... nu ligger ju det mesta i min egen teknik men undrar vad som är enklast att använda som nybörjare

Skippa klumpen som nybörjare e mitt råd.
    Visst de ger ett jäkla driv å långa kast men återigen har du inte riktig koll på tekniken så kan de va svårt att utnyttja skillnaden.

Flyt, sjunk eller intermediate... tja smaksak. Själv fiskar jag ALLTID med flytlina i huvudsak p.g.a. att de andra kastar sämmre.
    E du nybörjare så skulle jag hålla mig till flyt.

Kommentera

Det beror på vart du ska fiska HÖ. Fiskar du i åar med bra skjuts i vattnet så kommer en flytlina inte fungera bra alls. Fiskar du vid kusten så fiskar man ofta på grunt vatten så då är flytlina att rekomendera. Blir vattnet djupare så kan du sätta på olika sjunktafsar.

Jag använder inte klumpar till enhandsfisket, jag tycker det är enklare med vanliga WF-linor. Jag fiskar nästan uteslutande med flytlina när jag fiskar efter gädda. På sommaren sätter jag på en super fast sinking tafs för att komma ner lite djupare.

Kommentera

Tack för hjälpen, inte helt lätt att välja rätt i början så trevligt att se att det finns de som vill dela med sig..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        158 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jimmykay  
        Arbetar...
        X