Baltak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baltak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Baltak

Undrar vilka dom bästa flugorna för baltak är och hur man ska fiska dom. Vet någon också vilken som är den bästa zonen?

tjena. själv fiskar jag alldeles för mkt i baltak de där med zoner vilken som e bäst e skit svårt de beror på hur mkt vatten de e men som de e nu så funkar alla zoner lika bra och nu e de lite högre vatten än normalt. flugor just nu e masken ca 6 cm lång fluga med marabou i olika färger. gärna en vit fluga med gummiben (fiska väldigt djupt jag kör en intermidiet sjunk5 lina) dom finns på flugor.se. ska du nymfa som e väldigt efektivt just nu så gula gröna och vita i strl 8 funkar skit bra. ska själv dit i morgon fredag och köra en hel dag. lycka till

mvh jacob

Kommentera

Baltak idag?

En lite reflektion på fisket i Baltak numera. Var där mycket för 8-10 år sedan och nu var det dags igen. Åkte upp tidigt en morgon med stor förväntan och tacklade spön. Och måste tyvärr säga att jag blev väldigt besviken. Det vattnet har så stor potensial om bara någon kunde fixa lite på stränderna, ta tex. lugnsträckan som har vuxit igen fullständigt av vass. Här finns massor av fina fiskeställen som man tyvärr inte kommer åt längre. Sen är det fisken! Måste man släppa i fisk som väger 4-5 hg? Pratade med killen som sköter isläpp av fisken och han sa att dom släpper i extra mycket nu för att det har varit runt 40 fiskare där vissa dagar.....hur länge tror ni fiskarna kommer dit med den fisken? Visst finns det stora också, men bara en bråkdel. Förr när man fick en liten fisk som tydligen idag dominerar i Baltak så släppte man tillbaka den, för man visste att det var en regnbåge som hade rymt från odlingen. Idag får dom sin frihet med människans hjälp.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
      1 svar
      339 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Okoun
      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
      0 svar
      135 visningar