Flugfiska öring i Viskan & Häggån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiska öring i Viskan & Häggån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiska öring i Viskan & Häggån

Finns det någon här som brukar fiska öring i Viskan eller Häggån?
    Vad använder ni för flugor Vår - Sommar - Höst ?
    .
    26
    Flugfiske
    65,38%
    17
    Mete
    3,85%
    1
    Spinn
    26,92%
    7
    Annat
    3,85%
    1

Har torrflugefiskat i häggån i maj/juni med dagsländor för ett gäng år sen när jag bodde i Gbg.. Trevlig liten å och skapligt fiske men inga troféfiskar precis.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skalle Visa inlägg
      Har torrflugefiskat i häggån i maj/juni med dagsländor för ett gäng år sen när jag bodde i Gbg.. Trevlig liten å och skapligt fiske men inga troféfiskar precis.
      Trevligt, Vill du avslöja vart i häggån du fiskade?

Kommentera

Minns faktiskt inte så noga, men fladdrade runt en hel del både länge upp och närmare utflödet i Viskan.
        på Skene järn där man köper kort har de säkert info om heta platser!

Kommentera

Ursprungligen postat av Skalle Visa inlägg
          Minns faktiskt inte så noga, men fladdrade runt en hel del både länge upp och närmare utflödet i Viskan.
          på Skene järn där man köper kort har de säkert info om heta platser!
          Skene Järn Skippar jag.. Magnus(Slangen) vet ju knappt vad han pratar om.
          Bor intill utflödet till viskan så jag får väl ta en promenad och fiska mig uppåt.
          Har fått några i viskan men jag vet att de för ganska länge sedan planterade ut i
          häggån uppe vid golfbanan..
          Tack för tippset.

Kommentera

Fråga du Magnus. Svaret lär bli att det är glödhett överallt.. brukar va rätt vanligt..

Kommentera

Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
              Fråga du Magnus. Svaret lär bli att det är glödhett överallt.. brukar va rätt vanligt..
              När han snackar verkar han kunna ALLT, Men undrar hur mycket han kan om fiske igentligen?
              Han är ju väldigt smart som kallar folk för gäddslaktare när han själv är med och håller i höstnappet...

HEJA FISKEWEBBEN !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rydström Visa inlägg
                När han snackar verkar han kunna ALLT, Men undrar hur mycket han kan om fiske igentligen?
                Han är ju väldigt smart som kallar folk för gäddslaktare när han själv är med och håller i höstnappet...

HEJA FISKEWEBBEN !!!!!
                Asså, låter som ett typiskt uttalande från honom.
                Frågar man om nåt är bra är det alltid det absolut bästa som finns på marknaden. Nästa dag är det nåt helt annat som är mycket hetare.. Fiskewebben är en riktigt charmig butik tycker jag men mest utbyte har man ändå av Christoffer på Skene Järn, han brukar veta vad han snackar om och inte bara låta käften gå.

Kommentera

Ursprungligen postat av martinus Visa inlägg
                  Asså, låter som ett typiskt uttalande från honom.
                  Frågar man om nåt är bra är det alltid det absolut bästa som finns på marknaden. Nästa dag är det nåt helt annat som är mycket hetare.. Fiskewebben är en riktigt charmig butik tycker jag men mest utbyte har man ändå av Christoffer på Skene Järn, han brukar veta vad han snackar om och inte bara låta käften gå.

Håller med till fullo!

Kommentera

Frågemotorn på Fiskesnack.com

Tjena.

Kollade till svarsfrekvensen på frågan i den här tråden. Hur mår motorn egentligen?

Visa omröstningens resultat: Hur bedriver du ditt öringfiske?
                    Flugfiske 10 83.33%
                    Mete 1 8.33%
                    Spinn 5 41.67%
                    Annat 0 0%
                    Flervalsomröstning. Antal röster: 12. Du har redan röstat i den här omröstningen

Så av 12 röstande svarade 10 flugfiske, 1 mete, 5 spinn å 0 annat.

Vilket leder till en sammanlagd procent på 83,33+8,33+41,67 = 133,33%...

/J

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X