Jag har nyss varit borta i Öxabäck och fiskat i Stockasjöarnas Put And Take och jag använde många av dem flugor som rekomenderas t.ex Orange Dog Nobbler, Gul Montana, Zonker (gul,brun,svart), Wooly Bugger och några andra. Jag har på en flytlina och vanligt tafsmaterial och jag va där vid rätt tid och det hoppade och far i vattnet men jag får inte ett smack. Inte ens ett hugg. Vad kan felet vara?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dåligt fiske.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggIbland är fisket kasst helt enkelt. Vet inte hur duktig du är på att flugfiska men presentationen av flugan är ju också avgörande. Kanske fel djup, kanske fel plats. Kanske bara en kass dag. Rätt svårt att säga varför man bommar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av XtremeFiskaren Visa inläggOkej. tack ändå. Hur skulle du presenterat en t.ex. Zonker i en sjö?
Personligen har jag aldrig gillat tunga flugor eller sjunklinor. Har alltid fiskat med flugor som går i vattnets ytskikt. Det är inga problem att ta regnbåge på flytande muddler mitt i november. Inte varit det för mig iallaf.
Men å andra sidan är sjunklinor och/eller starkt förtyngda flugor normen så det kanske är bättre, vad vet jag
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggBeror helt på. Med presentation menar jag mer att linan inte plaskar så mkt i utkastet, att man slänger ut den på rätt ställe osv. Regnbåge är patrullerande fisk. Om man har ett ställe där man vet att de går lönar det sig ofta att stå kvar där och hålla låg profil, ist. för att gå runt.
Personligen har jag aldrig gillat tunga flugor eller sjunklinor. Har alltid fiskat med flugor som går i vattnets ytskikt. Det är inga problem att ta regnbåge på flytande muddler mitt i november. Inte varit det för mig iallaf.
Men å andra sidan är sjunklinor och/eller starkt förtyngda flugor normen så det kanske är bättre, vad vet jag
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Kommentera