Jag har blivit hookad på att kasta bombarda med fluga. Trött på bottennapp med drag och gillar den långsamma invevningen. Är det någon som har erfarenhet av att fiska gädda och abborre på detta sätt? Vill bara veta om det är effektivt och tar gärna emot bra tips!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjare på bombarda
Collapse
X
-
Jag har bara fiskat gädda med lugor bundna PÅ bombarda!
Med andra ord bombarda med massa glitter på.
Abborre och bombarda tror jag på men gädda är jag lite mer skeptisk till då flugan måste vara rejäl. Känns som risk för trassel.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2020-04-08, 22:34.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det beror på vilken art man är ute efter, temperatur i vattnet o.s.v
Ju varmare desto mer action är huvudregeln - då är långsam inspinning ingen hit. Men vevstopp är alltid bra.
Vi har en fin artikel här på Fiskesnack (som inte dök upp i sökfunktionen så jag gick via Google):
https://www.fiskesnack.com/forum/all...av-silverbågensigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Kanon! Väldigt matnyttigt. Nu fick jag svar på varför jag kastat iväg så många tackel. Jag har nog ”snärtat” för mycket. Får bli mer svepande kasst från och med nu. Jag har trott jag slarvat med knutar eller haft slitage på linorna.
Tack för länken!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
236 visningar
0 gillar