nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nybörjare

Jag har aldrig flugfiskar, men har doch sett på tv, filmer m.m. det jag undrar är vart kan man flugfiska? är det vart som hälst sjöar, hav, vattendrag? från brygga, bår, flytring?
    vilka fiskar alla fiskar? abborre?

En hel del nybörjarfrågor med andra ord...

en fråga till, när man använder flytring brukar man samtidigt ha vaddare då?
    sjuksköterskestudent från västerås

Problemet med flugfiske är att det är svårare när det blåser. Annars så kan man flugfiska i både söt- och saltvatten.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av ohlstedt
      Jag har aldrig flugfiskar, men har doch sett på tv, filmer m.m. det jag undrar är vart kan man flugfiska? är det vart som hälst sjöar, hav, vattendrag? från brygga, bår, flytring?

vadarbyxor vid flytringsfiske är att föredra, annars blire blött och kallt
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av ohlstedt

Alla arter går att fånga på fluga, men du måste vara lite mer kreativ och uppfinningsrik för att fånga vissa. Abborre är en lätt fisk att fånga medan tex ålen kräver mer tankearbete.

Kan du få ut flugan i vattnet så kan du också flugfiska.
        När man börjar flugfiska är det lättare om man har fritt bakom sig så att man slipper lossa flugor från buskar och träd oftare än vad flugan är i vattnet. Desto fler sätt du lär dig att få ut flugan på desto fler ställen blir möjliga att fiska.

Flugfiske är rogivande, trevligt och meditativt anser jag. Men sällan lika effektivt som andra fiskesätt. Till syvende och sist är det dock viktigast vad man själv trivs med och inte vad som är effektivast!

Lycka till med din nya hobby.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        160 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jimmykay  
        Arbetar...
        X