Vart åka för närmsta & bästa harrfiske i September, med utgångspunkt i mälardalen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa/närmsta harrfisket i september
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av tkGysinge har du bra harr fiske!!"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan Onja, bra vet jag inte men harrfiske är det iaf. Skulle ta mig mot andra ställen i Dalälven, en bra kompromiss mellan avstånd och kvalitet är väl fisket kring sälen eller ävldalen...
För mig tog det många år innan jag lärde mig stället, det e sällan jag blankar
där.Slungan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tkGysinge e grymt bra på både öring o harr i september(klart bästa månaden),iofs så ska man ju veta var man ska blöta flugan.
För mig tog det många år innan jag lärde mig stället, det e sällan jag blankar
där."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan OSpännande, visst är lokal kännedom viktigt, det var därför jag rekomenderade andra ställen i älven... Gysinge är svårt, det hoppas jag att du tillstår.
För harr så e ett tips att fiska förtyngda nymfer med uppströmskast.
Och för öring så e svarta stora zonker eller marabou flugor överlägset.Slungan
Kommentera
-
Jag skulle nog vilja lägga ett kast för Idreområdet i det här fallet. Det mesta av strömmande vatten är stängt efter 1/9 men det finns flera finfina harrsträckor öppna och på dem gäller endast flugfiske och med flugspö.
Skicka ett PM till Jonas Gardsiö eller kolla här:
Han har mycket bra stugor att hyra ut också.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
240 visningar
0 gillar