Tafs till gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tafs till gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Det perfekte wireforfang" (tafs)

Ett tips som, jag läste på den danska ScandicAngler

fluefiskeri, fly fishing, fliegenfischen, flugfiske, fly fishing videos, travel to fly fishing destination, gear reviews, grejnyt, bonefish, salmon fishing

Kommentera

hmm, har testat rios. de stela brukar vara lite för korta och tar faktiskt längre tid att byta fluga med än en öggla. (om det är den med "twist" systemet)

btw, kör upp mot 35cm wire. iaf på vårarna när man kör långsamt..

wolfram har jag inte testat annat än till ul-fiske.. går den inte av efter ett par hundra kast? =D e så jäkla tunna och har väl ingen coating va?
      svara gärna, är alltid intresserad av att testa nytt.. även om det funkar jäkla bra just nu

edit: den där snappervarianten känns lite osäker, och lite smärtsam för blöta flytringstummar under kall vår.. att loopa flugan med öggla är ju säkert, och relativt lätt att byta.. kan ju altid lirka med peangen om man är stel om fingrarna.. men skulle inte vilja drilla en 10+ med snapper :P
      Senast ändrad av hmm; 2007-02-26, 21:23.

Kommentera

Tjena.
        Gå in på www.flugor.se och kolla. Kommer inte ihåg vad den heter men den är alldeles lysande.

Kommentera

Ursprungligen postat av ka Visa inlägg
          Tjena.
          Gå in på www.flugor.se och kolla. Kommer inte ihåg vad den heter men den är alldeles lysande.
          Håller med! Fortressen eller vad den heter är mitt val. Provat proleader men inte nöjd.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          149 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X