Ursprungligen postat av Sverker
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Väldigt dött här i flugfiskesektionen
Collapse
X
-
Hej hej.
Var längesedan man var aktiv nu.
Har ärligt inte flugfiskat något på 3 år.
Träffade ny sambo och fick 4 bonusbarn på köpet =)
Sedan fick jag nytt jobb som ligger 10 mil från hemmet (lång pendling)
Tiden räcker liksom inte till längre. De senaste åren har det mest blivit abborrfiske med barnen, Men nu börjar dom bli äldre och mer tid kommer att finnas.
Är riktigt sugen att åka ut och "svinga" lite nu i sommar.
Kommentera
-
Hej på er, Magnus heter jag.
Tillhör den typ av besökare här som läser mycket men inte skriver. En av anledningarna är helt enkelt att det inte behövs. Här finns enormt mycket att ta till sig och lära av. Ni är många här på forumet som vare sig ni vill det eller ej lärt mig mycket. Beträffande flugfiske så kan jag meddela att jag införskaffat utrustning inför denna säsong. Jag är med andra ord nyförlöst. Då jag bor y sydvästra delen av landet har det blivit en del flugans vid kusten. Dock skall sägas att högerarmen fortfarande tror att det är med kraft vi lägger ut och presenterar flugan. Det är faktiskt så att det går betydligt lättare och smidigare med vänstran. Märkligt.... Men vad jag egentligen var ute efter var att säga till er att
när regnet faller och stormen viner så finns det inget bättre än att inta ryggläge i soffan och skumma igenom forumen här på fiskesnack.
Så tack alla för era alster, det är intressant, lärorik och rolig läsning.
Kommentera
-
Hej!
Tänkte på det du sade om höger respektive vänster arm när du kastar.
Önskar att jag var 2 hänt som du. Vissa göromål skulle vara lättare då. Antagligen är det så att ditt muskel minne i höger armen fortfarande "tror" att det är ett spinnspö du håller i medan vänster armen inte har det problemet. En lös teori men ändå.
Muskel minnet, tar sin stadiga tid på sig att ställa om. Det är också därför, att om man också nöter in misstag i flugspö viftandet sedan har ett rackarns jobb med att vänja sig av med dem.Senast ändrad av Jock Scott; 2017-05-02, 18:58.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ha ha. Nyförlöst?
Jag skulle nog mera säga drabbad eller som man säger på engelska, cursed. För en snårig djungel är det här med flugfiske. Jag tror nog många håller med mig. Men vi välkomnar dig lika varmt till detta träsk eller snåriga djungel ändå. Hoppas bara att du inte sjunker lika djupt, eller snabbt, som vissa av oss redan gjort. Å andra sidan är det förbannat angenämt att vara i detta träsk. Finns värre saker att fastna i . Så det är lite dubbelt att vara "drabbad" av detta
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
239 visningar
0 gillar