Ursprungligen postat av Jock Scott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Väldigt dött här i flugfiskesektionen
Collapse
X
-
Jo, det är inte utan att man längtar till mitten av april. Iof kan man ju starta upp ett par - tre veckor tidigare med sjunk lina fisket här nere i södern om man vill få utlopp för fiske frossan man har samlat på sig under vinter uppehållet.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Så här års e det brasfiske som gäller för min del. Dvs slänga några pinnar i kaminen och slå sig till ro i sin fåtölj med en fin whisky och en trevlig fiskebok eller annan lektyr i ämnet.
Flugfiskesäsongen börjar för min del först när premiärerna i björka och bjeveröd drar igång.
Nästa år blir det tidigare eftersom jag ska försöka fluga lite öring längs kusten i feb-mars.
http://www.youtube.com/watch?v=KCoBi01RtpESenast ändrad av Red Tag; 2016-12-11, 15:17.
Kommentera
-
Mindre aktiv det är man helt klart på denna sida, men det har sina anledningar. Precis bytt jobb, håller på och röjer en tomt nära till havet, letar efter hus på nätet, söker info om allt som har med husbygget att göra. Sen har man en hel jungel med lagar och paragrafer och plöja igenom inför bygglovsansökan och alla andra tillstånd innan man får sätta spaden i jorden.
Så i dagsläge är det en massa papper med ritningar och husbroschyrer som ligger på mitt bord istället för flugbindarprylarna om inte detta va nog en bmc mini (aka hundkoja) i garaget som skall skruvas klart och besiktas.....trots allt detta så hinner man med o fiska MEN har inte så mycket tid övers till detta forum just nu då jag hänger på husbyggarforum tills huset e klart......
När huset e klart och man har nära till havet kommer det att finnas tid för fiskesnack igenFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
det kommer när huset vid havet blir klart, då har man nära till intressanta fiskevatten. Visserligen ligger sigtuna vid mälaren men här är i princip varje meter privat eller belamrat med strandpromenad med asfalt. och där man kan tänka sig o fiska är det tätbevuxet, så båt är nästan ett måste. Men för att få i en båt måste man ha tillgång till båtramp, där de finns båtramp finns de ingenstans man kan parkera bilen. Fick en jävla utskällning när man skulle ha i kajaken från kanotklubbens strand och parkera bilen, slutade med att man bad gubbjäveln o dra åt helvete och varna hur eldbenägna gamla kanothus i trä kan vara.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Nä, kan tänka mig att trycket är stort för båt platser, parkering m.m. Och att folk verkar försvara sitt revir med näbbar och klor.
Tråkigt att folk måste börja gapa och domdera på en som den gubben gjorde. Hade väl räckt om han lugnt och sansat hade snackat med dig i stället. Eller hade satt upp en skylt så hade både han och de han skäller på sluppit höja blod trycket i onödan.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
243 visningar
0 gillar