Har tyvärr inte skrivit mkt alls den senaste tiden, har också dragit ner på läsandet. Känns som att man har mkt annat för sig! Men! Jag har dragit igång flugfisket i år.. Debuten skedde på en, tydligen, svårfiskad plats med ginklart kallt vatten (som går att dricka rakt upp och ned), nämligen i Pliva och Ribnik i Bosnien. Min vapendragare hjälpte mig med lite kastteknik och flugval och jag lyckades till slut landa två st små öringar och två st små harrar. Kul! Nästa steg blir att utveckla kastandet/presentationerna och börja binda ordentligt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Väldigt dött här i flugfiskesektionen
Collapse
X
-
Har en spöfråga till alla flugfiskenördar
Farsgubben fick ett flugspö i 40 års present, av märket Loomis???? Gary Loomis har jag koll på men detta hette bara loomis och texten är i ett annat typsnitt.
Någon som har koll på vad det är.
Jo förresten han fyllde 40 för 28 år sedan, så spöt är ganska gammalt och tungkastat men överlag rätt trevligt. Ska se om jag kan peta in en bild ikväll när jag kommer hem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggUndrar vart alla entusiastiska flugfiskare som häckade här har blivit av? Knappt ett ord har blivit skrivet här på länge om man jämför med förr.
Och det är väl fler än Classe69 och jag som ska hålla sektionen igång eller?
Den gamla var okej. Inte lysande. Men okej.
Men det kommer man förstås inte erkänna. För mycket prestige i det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggKanske de precis som jag tycket den nya designen av fiskesnack suger fett?
Den gamla var okej. Inte lysande. Men okej.
Men det kommer man förstås inte erkänna. För mycket prestige i det.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggEn riktig all around fluga det där verkar det. Sådana finns det inte många av minsann.
Extra kul att man varit med lite och plockat fram denDu får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Waxin, ladda gärna upp en bild! Intressant att se om det har nån beteckning. IMX är ju en riktigt klassisk serie. Jag uppskattar själv många av de tidiga grafitspöna från de bättre tillverkare/spödesigners. Det som blivit bättre sen dess är främst de billigare spöna som kunde vara horribla förr, men nu har en väldigt hög lägstanivå.
Kommentera
-
eftersom detta verkar bli en allmän flugfisketråd där det snacks lite allt möjligt så länkar jag lite good stuff så här på vinter halvåret.
Fly Fishing in New Zealands back country with fishy Steve Taupo guide.. http://www.fishysteve.com Check out http://iheartthefly.com/ for more fishing stori...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
244 visningar
0 gillar