Att börja - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att börja

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att börja

Idag gjorde jag något underligt. Eller, jag har varit underlig hela veckan, egentligen.
    Jag har blivit frestad av flugfiske, men har ingen aning om hur och varför.
    Idag gick jag ner till en lokal sportfiskebutik, tog något "sketet set" för en tusing, och bestämde mig därmed för att pröva på flugfiske.
    Jahapp.

Har övat något på en gräsplan, verkar inte vara allt för svårt, bara det att jag snärtar och träffar marken ibland,
    fast egentligen vet jag ingenting om hur man ska kasta... Så... Finns det några tips?
    Vad ska man göra för att behärska flugspöt?
    Kan man lära sig detta iom. ensam träning på gräsplan?

Danke.

jag lärde mig på en äng och så stod man där och kastade tills man fick in tekniken, och glöm inte att fukta linan när du drar åt knuten till tafsen.

Kommentera

Fler med tips kanske?

Kommentera

spövändningarna kl tio i två... åsså ganska låst handled kanske =)
        // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Förhoppningsvis har du nån kompis eller bekant som kan kasta med fluga... Be honom/henne visa dig, och sen korrigera dina fel.. Övning sker uteslutande på gräasmatta i början, och sedan vid vatten UTAN fluga för att du verkligen ska kunna koncentera dig på just kasttekniken... ,)
          Annars finns det bra videos där kasttekniken visas på ett föredömligt sätt..

Kommentera

om du ger mig din adress kan jag mot frakten skicka guidelines kurs i flugkastning där leif stävmo som har varit världesmästare i casting går igenom hela grejjen.

Kommentera

10:00 och 14:00. Ok.
              Ska skaffa någon att träna mig också.

Kommentera

Kurs

Nu ve tjag inte var du bor men flyfisherman har billiga kurser på ett par timmar som är ok.Dom har även ett häfte som behandlar det mesta som en nybörjare kan behöva veta.´Den kan beställlas hos dom.

//kentha

Ursprungligen postat av Borrul
                Idag gjorde jag något underligt. Eller, jag har varit underlig hela veckan, egentligen.
                Jag har blivit frestad av flugfiske, men har ingen aning om hur och varför.
                Idag gick jag ner till en lokal sportfiskebutik, tog något "sketet set" för en tusing, och bestämde mig därmed för att pröva på flugfiske.
                Jahapp.

Har övat något på en gräsplan, verkar inte vara allt för svårt, bara det att jag snärtar och träffar marken ibland,
                fast egentligen vet jag ingenting om hur man ska kasta... Så... Finns det några tips?
                Vad ska man göra för att behärska flugspöt?
                Kan man lära sig detta iom. ensam träning på gräsplan?

Danke.

Kommentera

kurs

Var det han som var på mässan och visade hur man skulle flugkasta

i så fall var han grym,han kastade nastan lika långt fast med händerna.
                  finns det häftet på nätet någonstans..jo en sak till någon som vet vad han hade för fluglina (orange)

//kentha

Ursprungligen postat av qwerty
                  om du ger mig din adress kan jag mot frakten skicka guidelines kurs i flugkastning där leif stävmo som har varit världesmästare i casting går igenom hela grejjen.

Kommentera

Har nog ingen tillgång till FlyFisherman.
                    Hmm... Efter några timmars kastning har jag börjat fått blåsor och värk i fingrar och hand.
                    Ska man hålla på något speciellt sätt?
                    Hmm...
                    Ska testa låsa handleden något mer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    338 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    134 visningar