Tja. Har bestämt mig för att öka mina fiskefärdigheter genom att jaga havsöring med fluga (Ej öring/fiskare iklädd fluga!). Problemet är ju det att mina erfarenheter av flugfiske är fåtaliga. Vilken utrustning kan vara lämplig? Hur mkt av nästa månads studiebidrag kommer gå förlorat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugutrustning Havsöring
Collapse
X
-
Re: Flugutrustning Havsöring
Originally posted by Mr Nilsmaster
Tja. Har bestämt mig för att öka mina fiskefärdigheter genom att jaga havsöring med fluga (Ej öring/fiskare iklädd fluga!). Problemet är ju det att mina erfarenheter av flugfiske är fåtaliga. Vilken utrustning kan vara lämplig? Hur mkt av nästa månads studiebidrag kommer gå förlorat?
Spöt är en känslig sak rätt personligt vad man tycker om så tipset är väl att köp dig ett billigare spö lär dig tekniken och prova polarnas spö och bilda dig en egen uppfattning.
När det gäller rullen så duger en System2 eller en lite dyrare okuma rulle utmärkt. Linan bör du dock lägga lite krut på då den är väldigt vital i flugfisket.
Lycka till.
Kommentera
-
Kolla Loop blue line och Vision 3zone 10fot-spön i klass 8 eller 9.
Dessa spön kan du ha mycket glädje av även i starkt strömmande älvar i din jakt efter stor öring och lax.
Strömsländan III är ett gott budgetalternativ i samma klassning.
Visions grafitrulle 6-9 largearbor, är klart ett första val.Senast ändrad av maryland; 2003-03-21, 20:47.Kolla att flugan sitter kvar på tafsen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
246 visningar
0 gillar