Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarens vanligaste kast tekniska misstag.
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Detta med vinkel eller inte? Är en vane sak och personlig smak. Jag är en anhängare av att vinkla ut spöt något från kroppen. Det känns litet tryggare då.
Men som Drugge instruerar, så hänger det mycket på att du verkligen gör allt rätt i alla led. Annars, kan du få ett örhänge du inte vill ha med litet otur eller dänga flugan i spöt.Senast ändrad av Jock Scott; 2017-04-29, 18:19.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Så kan det bli om man inte ser till att linan är riktigt sträckt i fram och bak kasten innan man påbörjar nästa kast rörelse + att spötoppen ska beskriva en så rak bana som möjligt mellan kl.10 och kl 14:00. I och för sig, så gäller detta oavsett spö vinkeln.
Rätt hastighet på linan är ju också viktig för att undvika problem.
Många gånger när man får linan intrasslad beror det på att man har påbörjat framkastet på tok för tidigt och har ett veritabelt pariserhjul till linbåge bakom sig. Därför ska man ta för vana att kika över axeln när man lägger på bakkastet.
"Pariser hjulet", kan också uppstå när man kör med "gångjärns handled" och tar bort en del av hävstångs verkan i spöt. Eller en kombination av dessa 2 saker.Senast ändrad av Jock Scott; 2017-05-02, 10:00.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
239 visningar
0 gillar