Lite bilder på Loops rullar 2006 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite bilder på Loops rullar 2006

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite bilder på Loops rullar 2006

Ser lovande ut...

Ursprungligen postat av salmo32
    Hehe, jävligt komiskt egentligen, ni flugfiskare slår ju allt

Ingen som köper "Danielssons-rullar" för att det inte står Loop på dem längre eller? Dom måste varit minst dubbelt så bra sålänge det stod Loop på?
    sigpic

Kommentera

Danielsson rules! Men visst vart den röe loopen söt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan

Ingen som köper "Danielssons-rullar" för att det inte står Loop på dem längre eller? Dom måste varit minst dubbelt så bra sålänge det stod Loop på?
        Danielsson har ingen rulle med S-vev.

Kommentera

Det som jag tycker ännu mer konstigt är att man är villig att betala flera tusen för en spole med vev Flugfiskare "kastar" ju inte med rullen.

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
            Det som jag tycker ännu mer konstigt är att man är villig att betala flera tusen för en spole med vev Flugfiskare "kastar" ju inte med rullen.
            Men vi drillar fisken med den och det är nog så krävande (bonefish, lax för att dra några exempel).

Det händer ju då och då att bromsen på flugrullar lägger av då storlaxen rusar nerströms och det går sönder många flugrullar på Alaskaresor för att de inte pallar med trycket i Kungslaxrusningar. Jag har ännu inte testat någon flugrulle med tillfredsställande jämn broms under 2000kr (undantaget danielsson då som ligger på 1950kr (fw)) Och jag har provat många.

Dessutom är det hyfsat viktigt med bra viktfördelning på flugutrustning då det är ganska ansträngande att stå och kasta en hel dag med en utrustning som är för tung.

Låg vikt + jämn hållbar broms + vackert utseende = dyrt

Kommentera

Visst använder vi rullen vid drillning av fisk,men hur många av oss fiskar bonefish eller lax. De flesta fiskar nog lite mindre fiskar och inte så starka, det blir harr, öring eller regnbåge och inte förglömma våra vanligaste fiskar abborre och gädda, då behövs inte en rulle med superbroms för en kostnad av åtskilliga tusenlappar. Nästa rulle jag köper kan mycket väl bli en Daneilssons rulle, men jag tycker att den är för dyr fortfarande för mitt fiske, Det finns åtskilliga rullar för billigare peng som fungerar lika bra. Köpa en Looprulle för fyra eller femtusen för att fiske harr, öring eller abborre, det gör jag inte.
              Tumlaren
              trolling är livet

Kommentera

Ser snygga ut iallafall
                vad går en EVOTEC 3G - REDMETAL på då?
                /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32
                  Men vi drillar fisken med den och det är nog så krävande (bonefish, lax för att dra några exempel).

Det händer ju då och då att bromsen på flugrullar lägger av då storlaxen rusar nerströms och det går sönder många flugrullar på Alaskaresor för att de inte pallar med trycket i Kungslaxrusningar. Jag har ännu inte testat någon flugrulle med tillfredsställande jämn broms under 2000kr (undantaget danielsson då som ligger på 1950kr (fw)) Och jag har provat många.

Dessutom är det hyfsat viktigt med bra viktfördelning på flugutrustning då det är ganska ansträngande att stå och kasta en hel dag med en utrustning som är för tung.

Låg vikt + jämn hållbar broms + vackert utseende = dyrt
                  OCH det kan man inte göra med multirullar eller hasplar? Flugfisket är överdrivet i priser p.g.a de gamla snobbanorna anser jag. Och som Tumlaren säger, varför ha flertusenkr rullar till fiskar som kanappt tar lina?
                  sigpic

Kommentera

Men SNÄLLA. Vad har detta med tråden att göra? Trådskaparen vill diskutera Loops nyheter 2006! Jag vet att detta inte är ett så hårt modererat forum men ändå. Vill du diskutera varför "ingen" köper Danielssons rullar så kan du skapa en ny tråd om detta istället för förstöra någon annans tråd!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    347 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    146 visningar