kul att dom vill prova flugfiske, mitt första "egna" spö var ett pool 12 som jag tycker funkar riktigt bra. kostar ingenting och är lätt kastat utan att vara stendött http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-powerfly.html
Flugor.se har den fyllda asken Regnbågen som innehåller flugor som täcker hela säsongen. Och Sameo torrfluge impregnering + bra Sameo, 9 fot nylon tafsar.
Polaroid solglasögon., En peang, en liten nagel klippare från apoteket till att knipsa av knutar med. Och någon juste hatt med brätte som skyddar nacken mot ovälkomna besök av fiske flugan. Kortskaftad flugfiske håv. Ett par pin on reels för peangen och klipparen. Och så en midjeväska att ha grejorna i.
Tack för svar!
Pojken har provkastat ett gammalt Arjon glasfiberspö från 1800frösihjäl.
Han fattar svårigheten.
Nästa gång ska han få provkasta mitt gamla fina Sage 590 Lightline =)
Vi får se hur det går, men han gillar fiske!
Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Låter litet riskfyllt för ditt bank konto att låta honom svinga ditt Sage. Tänk om han senare när du ska köpa ett spö till honom, kommer att nobba allt utom just Sage spön?
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Låter litet riskfyllt för ditt bank konto att låta honom svinga ditt Sage. Tänk om han senare när du ska köpa ett spö till honom, kommer att nobba allt utom just Sage spön?
Haha!
Men ärligt talat. Spöet är köpt ca '92 vill jag minnas.
Det kan väl inte tävla mot skapliga mellanprisgrejor idag?
(Jag har ju återfallit...min kunskapsnivå är nära noll...)
Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Man ska iof. inte förakta gamla spön av hög kvalitet för dåtiden. De brukar fortfarande stå sig bra i konkurrensen. Men visst har det hänt en hel del. T.om. billiga spön av i dag är ju bra mycket bättre än de var bara för 5 - 6 år sedan. Ta Guideline EXP4, Scierra Stonefly och Vision Vipu t.ex.
Men mitt RST Mythos Blue #5 som har många år på nacken som spö modell, skulle jag definitivt inte byta bort mot någonting nyare om jag fick erbjudandet?
Hej
Kan du bygga spö själv så skulle de uppskatta det väldigt mycket. Med deras namn på.
Jag ska strax börja göra ett spö åt min son som har valt hur spöt ska se ut. Det är någonting som han tyckte var kul och titta på alla detaljer. Färger och så vidare.
Sen att han får det när han fyller ska jag vara lite tyst om så det blir en rolig överraskning
Man ska iof. inte förakta gamla spön av hög kvalitet för dåtiden. De brukar fortfarande stå sig bra i konkurrensen. Men visst har det hänt en hel del. T.om. billiga spön av i dag är ju bra mycket bättre än de var bara för 5 - 6 år sedan. Ta Guideline EXP4, Scierra Stonefly och Vision Vipu t.ex.
Men mitt RST Mythos Blue #5 som har många år på nacken som spö modell, skulle jag definitivt inte byta bort mot någonting nyare om jag fick erbjudandet?
Är det några flugfiskemässor på gång i södra Sverige nu i år där man kan provkasta grejor?
Bosjökloster, kan man provkasta där?
(Det är åratal sedan jag var där, ligger oftast kass till mht bockjakten, men ...)
Kommentera