Ursprungligen postat av diedose
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugfiske i Stockholm, någon mening?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Quagmire Visa inläggVad glad jag blir av att se sådana här gester på forum! Kastlektioner av en riktigt duktig flugfiskare är oerhört nyttigt i början av flugfiskekarriären. Det finns risker annars att du fastnar med dåliga ovanor.
Kommentera
-
Var inne idag och provkörde mitt nya spö (Shimano Biomaster 2500FB/Shimano Stradic 61L) och snackade med en kille som fiskade där och sa att han hade fått en lax på 18,5kg precis där vi stod 5 på morgonen för ett tag sedan med fluga Blev helt till mig av att höra det! Inte för att flugfiskespöt jag kommer beställa hade stått pall för en sån fisk, men ändå, bara att höra om flugfiske får mig att bli helt vild numera :P
Kommentera
-
Någon som kan skicka lite länkar till de bästa flugorna (i erat tycke) att använda ihop med en flytlina i olika situationer? Kommer främst fiska ädelfisk i P&T-sjöar samt försöka mig på stockholms sttöm i augusti. Kanske ta en och annan gädda i vanlig sjö också. Linan är, så vitt jag vet, en 6 weight Orvis lina. Tar gärna lite förklaringar på varför ni rekommenderar de flugor ni rekommenderar samt under vilka förhållanden (tid/väder/vattnet/temperatur) jag bör använda vilka flugor för vilken fisk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Droopy Visa inläggDå var Orvis Clearwater-setet beställt YEAH! Fan va gött!
Hur Clearwater-rullen är vet jag dock inte. Använder annan rulle från Orvis. Men ingenting från Orvis kan ju vara dåligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Droopy Visa inläggNågon som kan skicka lite länkar till de bästa flugorna (i erat tycke) att använda ihop med en flytlina i olika situationer? Kommer främst fiska ädelfisk i P&T-sjöar samt försöka mig på stockholms sttöm i augusti. Kanske ta en och annan gädda i vanlig sjö också. Linan är, så vitt jag vet, en 6 weight Orvis lina. Tar gärna lite förklaringar på varför ni rekommenderar de flugor ni rekommenderar samt under vilka förhållanden (tid/väder/vattnet/temperatur) jag bör använda vilka flugor för vilken fisk
Där har de även färdiga askar med lite gott och blandat för olika typer av fisken/fiskar.
Jag brukar köpa mina flugor där ifrån när jag inte binder själv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av diedose Visa inläggTjaba! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer med fiskeställen i sthlm mer än vad somstår men om du orkar dig ut till kallhäll kan du få kastlektioner qv mig.
Varför jag inte kan erbjuda fiske är för att jag och tjejen väntar barn (kan ej komma ifrån längre stunder)
Kommentera
-
Hej!
Jag som bor i Huddinge måste slå ett slag för Gömmaren. Sjön är öppen för fiske till början av november och så här års är fisket toppen. Medlemmar har tillgång till både klubbhus och båtar. Du hittat mer info på www.gommarensfiske.se.
Mvh
Andreas
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Kommentera