Fiskevatten vid Ullared - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten vid Ullared

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten vid Ullared

Det rinner en å vid Ullared som jag har försökt ta reda på lite info om, men tyvärr har jag inte lyckats med d. Har ringt till campingplatsen vid ullared o talat med en dam som berättade om att det en bra fiskevatten, men visste inte om nåt hemsida som innehåller info.

Jag undrar om nån av er vet eller känner till de ån.

skitfiske

Jag har ingen info om ån, men testa ringa sportfiskebutiken som ligger på "Gekåsområdet", de borde ha koll.

Kommentera

Högvadsån tänker du på.
      Finns lax, öring, gädda mm. I den.

Ring till fiskebutiken.nu om du vill ha tips, dom säljer även fiskekort.

Undrar du ngt mer är det bara att fråga.

Kommentera

Tack för svaren.

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
        Högvadsån tänker du på.
        Finns lax, öring, gädda mm. I den.

Ring till fiskebutiken.nu om du vill ha tips, dom säljer även fiskekort.

Undrar du ngt mer är det bara att fråga.
        Vet du om hur är med fisket i det vatten, vilka flugor - vilken sort lina- kan man vada- måste man vada- vilken utrustning, 6an eller 10an. Jag ska ditt(ofrivilligt) den 25/05 och tänkte ändå när jag är där jag kan fiska. Så allt info är stort uppskattad.

skitfiske

Kommentera

Hade inte någon av flugfisketidningarna en artikel om just fisket i ullared i mars?
          Vet att jag köpte tidningen, men kommer inte ihåg vilken av dom det var (och har den inte kvar heller tyvärr).
          Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Vad vill du fiska? Är det lax/öring så borde du åka in till falkenberg och ätran, tror att flugfisket i hägvadsån sker på hösten.
            Annars finns vinån för bäcköring.

Inom 30min finns det ett 100-tal sjöar att fiska i(inte långt ifrån iallafall)

Kommentera

Har pratat med en kille från fiskebutiken o som han sa, vattennivån är ca 0,5m. Så det stämmer som du säger att Högvadsåns kan vara en höstvatten.

Vet du om det finns en hemsida med info om vinån?

Kommentera

Tyvärr finns det inte det. Finns ev. En del hyffsad bäcköring i ån, har inte lyckats lura upp någon dock.

Vad är det du vill fiska? Och hur

Kommentera

Jag har varit i Ullared för några år sen o kommer i hög det ån som rann förbi campingplatsen. Jag fick för mig att det måste vara en bäcköringsvatten. Som sagt, jag kommer att vara i Ullared för en dag och tänkte prova fisket i denna ån. Som jag förstod av kilen från fiskebutiken, det är lax fiske som bedrivs där. Annars bäcköring är mycket spännande fisk att försöka lura.
                  Har du fiskat där?

Kommentera

I vinån? Inte allt för mycket tyvärr, men farsan har en del historier därifrån:-D
                    Högvadsån är som sagt lax/havsöring och ätrans viktigaste å för förökning.

Har några ställen jag kan ge besktivning till om det blir vinån. Fiskekort kostar 30kr och köps på vinbergs golfklubb.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    347 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    145 visningar