Flugfiske och Whisky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske och Whisky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den klassiska urbilden av en flugfiskare måste väl ändå vara när man sitter med en nyligen landad öring vid sin sida vid ån iförd tweed, gubbkeps, pipan i mungipan och ett glas singel malt i handen.

Click image for larger version

Name:	Tweed.jpg
Views:	2
Size:	98,0 KB
ID:	1766840
    Senast ändrad av Haspelmannen; 2013-03-03, 13:30.

Kommentera

Glenrothes Robur Reserve!

Kommentera

Jag kör fickplunta
        Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
        Mycket malt whisky i tråden.

Men har ni med er malten ut till fiskevattnet?
        Ute vid vattnet tycker jag det är mer behändigt att packa ned en halvflaska än en helflaska.
        Jag har som sagt tidigare varit för de mer rökiga sorterna. Skotskt var en självklarhet, inget annat dög. Men nu har jag med åren glidigt över till mindre rökiga och fått upp ögonen för de Irländska allt mer.

Normalt sätt dricker jag inte starkvaror. Utan det är av någon anledning endast vid flugfisket och med gubbklubben som jag tar mig ett glas.

Kommentera

För den sanne flugfiskaren med smak för det fina.

Name:	lp1167-bowmore---european-fly-fishing-championship-2003.jpg
Views:	1
Size:	470,6 KB
ID:	1766841

Kommentera

Här en till.

Dry Fly embraces the farm-to-bottle approach for all of their products. Grain is sourced from family farms located within 30 miles of the distillery. With each product consumers can be sure they are getting the finest spirits available and it is a totally grain-to-glass operation.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägg
              Pluntan med flugan på var inte så dum.
              Nej, den hade väl varit något att ha i väst fickan? Men den där med ren horn är inte dum den heller. Priset, är dock litet väl grymt för min smak. Har en rätt juste plunta jag hittade på en loppis för 50:- Tyvärr dock inga fiske motiv på den.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag föredrar dom flesta från islay. Mackloud (stavning?) kan jag rekomendera för dom som är lite snåla.
                En riktigt bra singelmalt för pengarna.

Den här köpte jag på den senaste mässan som va på Cinderella i Januari.
                Har för mig att den kosta typ 650kr.

Name:	SPA55799.jpg
Views:	1
Size:	226,4 KB
ID:	1766848

Va en riktig smakbomb och rökig som få.God.
                Tyvär fick den inte avnjutas vid vattnet, sista skvätten sitter jag med just nu.

Skål!

Kommentera

Nästa alla tripper följer nån flaska med, ,är man på sjön blir det bara en lite skvätt på land lite större skvätt och om man får en stor fisk en stor skvätt och fet cigarr (ej för den som kör då) Men bara för att man har den med sig så tömmer man inte flaskan bara för att, det det gör man sen på kvällen (om det är sista kvällen) alternativt så räcker den flera dagar. Lite tråkigt om man får en stor fisk sista dan och sitta där o smutta på vatten till en fin cigarr :-P
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Glencinchie är en personlig favorit när läppen skall fuktas efter landad fisk.....men även vanlig ripolja duger och då gärna portwood cask varianten..

/S
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Whisky i all ära, men trots allt så går inget upp mot en kåsa kaffe och en äggmacka vid vattnet .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      336 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      134 visningar