+ den mest prisvärda: bowmore surf ca 240 kr för en liter på taxfree
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugfiske och Whisky
Collapse
X
-
Jobbade i min ungdom på Vin & Spritcentralen och fick där genom gedigen utbildning och massor av riktiga och organiserade provsmakningar en ganska skaplig inblick i det dåvarande sortimentet av Whisky av alla sorter. Senare i livet har jag fortsatt att njuta av denna kung av destillerade drycker.
Har genom åren haft många favoriter av Single Malt Whisky men den jag ständigt återkommer till är den vanliga, och av många "hobbywhiskykännare" bespottade, 10-åriga Laphroaig Single Malt whiskyn. Den har en väldigt angenäm rökighet som passar klockrent till en bit St Agur mögelost.
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Flugfiske och Whisky
Ursprungligen postat av Tantor Visa inläggJobbade i min ungdom på Vin & Spritcentralen och fick där genom gedigen utbildning och massor av riktiga och organiserade provsmakningar en ganska skaplig inblick i det dåvarande sortimentet av Whisky av alla sorter. Senare i livet har jag fortsatt att njuta av denna kung av destillerade drycker.
Har genom åren haft många favoriter av Single Malt Whisky men den jag ständigt återkommer till är den vanliga, och av många "hobbywhiskykännare" bespottade, 10-åriga Laphroaig Single Malt whiskyn. Den har en väldigt angenäm rökighet som passar klockrent till en bit St Agur mögelost.
//TantorAnders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inläggLaphroaig finns alltid hemma, men jag har en enkel princip, jag äter inte mögliga saker...
Annars kan man alltid ta en bit minst 70 % chokladtryffel. Funkar också kanon!
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Mitt lilla flugfiske/bindar skåp
oj de finns många sorter som är riktigt fina o goa, finns ingen som man direkt föredrar på rak arm, finns en hel drös som är riktig fröjd för smaklökarna. Men absoluta favvon är McAllan 12 årig, som silke för strupen, 18 åriga är inte lika god. Sen en glad överraskning från fjol va japansk whiskey yamasaki 12 årig, köptes på taxfreen på rea.FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tantor Visa inläggJobbade i min ungdom på Vin & Spritcentralen och fick där genom gedigen utbildning och massor av riktiga och organiserade provsmakningar en ganska skaplig inblick i det dåvarande sortimentet av Whisky av alla sorter. Senare i livet har jag fortsatt att njuta av denna kung av destillerade drycker.
//Tantor
Men som ni alla säger, ingen är bättre, bara olika tillfällen och situationer som avgör. I början av min Single Malt period så blev det mycket Islay, tunga rökiga saker. Numer är det dom sofistikerade Spayside men även en lowland och helst då lagrade på Bourbon-fat. Senaste inköp blev en 22-årig Mortlach från Duncan Taylor. Av dom rökiga så står Ardbeg och Smokehead högt i kurs.
Angående chokladtryffeln så tycker jag detta tilltugg gör sig bäst med en sherrylagrad Glenfarclas eller Dalmore. Men man ska prova sig fram så hittar man sina egna små guldkorn
OBS! jag flugfiskar inteDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggLite OT, men då man själv är en troglodyt som fiskar gädda med div spinnutrustningar så dricker man följaktigen hemkört, och det finns inget som slår en sup finsk pontikka med efterföljande grimas när man känner smaken av finkelolja.
Kommentera
-
Här är jag inte ens off-side utan faktiskt inte med på plan, ja inte ens på avbytarbänken, eftersom jag varken fiskar fluga eller dricker starkare saker än folköl men ickeförty detta har jag dristat mig till att skriva ett kåseri om laxfiske och skotska drycker.
Som sagt jag fiskar inte med fluga varken min kropp eller skalle begriper sig på det!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
255 visningar
0 gillar