Ursprungligen postat av Jock Scott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den uppkommande Flugfiske tävlingen för nybörjare 2013.
Collapse
X
-
-
Här regnar det det manna till pris bordet minsann!
I dag fick jag ett mail från Fiskedags.nu, som ville vara med och sponsra tävlingen.
De går in med ett Robinson #6 flugspö, 4 st linor och en ask med 30 st blandade flugor. Det ni!
Detta ger även att det kommer att bli några 2:a priser i form av flug linor. Har dock ej bestämt i vilka kategorier än. Hoppas på att möjligen få ihop 3 st andra priser till så att det täcker de 6 st huvud arterna.
Spöt, lina och flugask kommer att tillfalla vinnaren av årets rookie titeln.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-09, 19:17.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Gött!
Kul att du vill vara med.
Anmäl dig här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...4lningar/page2What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Gäller endast de listade arterna.
I kväll så hörde diedose av sig via PM och meddelade att han går in med 3 st flug linor.
Då är 2:a priserna i de 6 st huvud kategorierna fixade.
Dvs.
Gädda.
Harr.
Havsöring, kust fångad.
Vild, stationär Öring.
P&T Öring.
Regnbåge.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-13, 22:12.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Finns en fångst rapport tråd i tävlings sektionen för det.
Men Sunne dammar, är ju ett P&T vatten med hög medel vikt = ett s.k. "broiler vatten". Och enligt reglerna så räknas inte fiskarna då får jag tyvärr meddela.
Om jag tillät detta? Då skulle det bli orättvist mot de andra tävlande som inte har tillgång till sådana anläggningar.
Hoppas att du förståelse för hur jag har resonerat?
Men grattis till fångsten i alla fall. Måste ha varit kul fighter.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-14, 08:55.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Kommentera