Om du nu skulle vilja vara med så verkar det ju som om att det är på gång en tävling för er som är mer rutinerade med nu. http://www.fiskesnack.com/forum/show...-f%C3%B6rr-oss
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den uppkommande Flugfiske tävlingen för nybörjare 2013.
Collapse
X
-
Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
-
Problemet vore om denna tävling hade varit öppen för alla? Är ju den stora skillnaden i kunskap vilken hade blivit djupt orättvis. När denna tävling startade 2011, så var grund ide'n att den skulle tjäna till att uppmuntra nybörjarna ( och särskilt ungdomarna i gänget ) till att fördjupa sig i flugfisket. Formel : Mer timmar vid vattnet? = Mer lärdom.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-10, 11:39.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Tjena Jock
Vi på http://www.flugfiskeonline.sekan nog gå in och sponsra med lite roliga flugfiske prylar till en sådan bra sak som detta!! jag är alltid mer än villig att ställa upp när det gäller flugfiskenybörjare.
Har jag fattat rätt att det är 5 klasser det tävlas i ?? men Jock om du har kvar min mail adress kan du skicka ett mail och kom med lite förslag på priser du tycker är lämpligt så skall jag kolla om det är ok :-)
Mvh Erik Nilsson
Gutzy Flyfishing
Kommentera
-
Hej Erik!
Kul att höra av dig igen.
Man tackar och bockar!
Det blir 6 klasser. P&T fisket kommer att delas upp i Regnbåge och Öring, med förhoppningar om en eller 2 st klasser till ( Abborre och Röding ) finns om sponsor bidragen räcker?
Ledsen, men tyvärr har jag inte kvar mail adressen.
Flugaskar med litet flugor, rullar, flug linor. Ja, allt är välkommet som du / ni kan tänkas vilja skänka?
Brukar ta kontakt med sponsorn och meddela vinnarens namn adress m.m. Så att sponsorn kan skicka grejorna direkt till pris tagaren, detta för att priserna inte ska behöva ta omvägen genom mig.
Medverkande sponsorer listas ihop med vilka priser de har skänkt innan tävlingens start den 1:a april. Detta kommer att ske senast den 1:a mars, i samband med att deltagarnas anmälnings lista läggs ut under forumets tävlings sektion. Sponsors listan kommer även att finnas med i pris bordet och tävlings resultatet i september.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-10, 11:32.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ok Jock så 6 olika klasser alltså då kan jag på en gång säga att vi skänker detta nedan!!
6 st Swingleaf askar fyllda med en mix av 30 flugor i varje.
6 st valfria fluglinor ( av dom som finns i lager i september )
6 st spolar backing a 50m
6 st kit med tafsmaterial 30m/spole, 1 spole av varje storlek som finns 0,13-0,28 ( 7 spolar totalt till varje pris alltså 42 spolar totalt )
Hoppas det duger !! och att många ställer upp i tävlingen.
Skit fiske på er allihop må den bäste vinna :-)
Mvh Erik Nilsson
Gutzy Flyfishing
Kommentera
-
OJ!!! Det där ser riktigt trevligt ut! Och att ni skänker 6 av allt så det blir en av varje till alla klasser är ju helt fantastiskt underbart! Nu j-vlar ska det fiskas! Efter min förra säsong som var min första så blir jag mer och mer biten av flugfisket och det finns verkligen inget fisksätt som kommer upp till den känslan jag får när det hugger på flugan. Så nu tänker jag försöka köra allt fiske med flugspöt. Hoppas på min första gädda, havsöring, abborre och multe på fluga i år.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flugfiskeonline Visa inläggOk Jock så 6 olika klasser alltså då kan jag på en gång säga att vi skänker detta nedan!!
6 st Swingleaf askar fyllda med en mix av 30 flugor i varje.
6 st valfria fluglinor ( av dom som finns i lager i september )
6 st spolar backing a 50m
6 st kit med tafsmaterial 30m/spole, 1 spole av varje storlek som finns 0,13-0,28 ( 7 spolar totalt till varje pris alltså 42 spolar totalt )
Hoppas det duger !! och att många ställer upp i tävlingen.
Skit fiske på er allihop må den bäste vinna :-)
Mvh Erik Nilsson
Gutzy Flyfishing
Oj, jag är helt mållös! Vad kan man annat säga än JÄTTE TACK!!! Duger? Det är bara förnamnet.
Nu är Flugfiske on line definitivt tävlingens huvud sponsor! Och detta gör att Abborre och Röding klassen + kanske ett "årets rookie pris" kommer att försöka att instiftas genom andra sponsorer också.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-10, 21:26.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jag kommer personligen att skänka bokförlaget Settern's trevliga fiske dagbok till årets rookie. ( Nej, jag lovar! Jag har inte kluddat i den ). Dvs. det pris som skänks till den deltagare som tar den största fisken oavsett kategori.
Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-10, 20:34.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ha, ha, ha! Sällan hostar hackspetten! Du är nog litet FÖR väl känd här. Och om jag inte minns alldeles fel? Så är du gammal i gamet.
Men visst var Erik och Flugfiske on line väldigt generösa.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-10, 22:49.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
236 visningar
0 gillar