Ursprungligen postat av Jock Scott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den uppkommande Flugfiske tävlingen för nybörjare 2013.
Collapse
X
-
Åh? Vore toppen som pris den rullen. En tackar och bockar. Du får självt avgöra om du vill skänka den till Abborre klassen eller en Röding klass?
#Jag anmäler mi... nä visst fan jag var ju inte nybörjare #
Ja, man glömmer ju så lätt i vår ålder.
Iaf. så är anmälnings och fråge trådarna uppe i tävlings sektionen nu.
Noterade nyss att den förste tävlande har anmält sig.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-11, 20:36.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggÅh? Vore toppen som pris den rullen. En tackar och bockar. Du får självt avgöra om du vill skänka den till Abborre klassen eller en Röding klass?
#Jag anmäler mi... nä visst fan jag var ju inte nybörjare #
Ja, man glömmer ju så lätt i vår ålder.
Iaf. så är anmälnings och fråge trådarna uppe i tävlings sektionen nu.
Noterade nyss att den förste tävlande har anmält sig.
Naturligtvis blir den till Rödingklassen.
Kommentera
-
Nä, är den frisk i lacken....Vilket den ju borde vara. Så är den o.k som pris. Har du kartong m.m. kvar? Vilken modell är detta? Airframe eller SLV? Jag lägger upp den i den nu officiella Röding klassen på tävlings sektionen så snart jag vet.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggDå är du officiellt sponsor i tävlingen nu då.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av skidåkarn Visa inläggär det någon slags anmälning?
Jock: Kan du inte lägga till så som det var förra året i anmälningslistan att man ska berätta lite om sig själv, vilka arter man är ute efter, osv. är intressant att se vad man har för motstånd, samt att man kanske har någon som bor i närheten så man får lite sällskap då och då när man ska ut och vifta.Senast ändrad av haggis82; 2013-02-12, 09:10.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
236 visningar
0 gillar